Prøvde å bli medlem på et annet Norskt rotte forum. Men ble kastet ut etter drøyt 10 min. Rakk ikke engang å skrive et innlegg eller noe der. Det samme skjedd med flere rottefolk jeg kjenner. Så en av oss sendte mail til webbmasteren og spurte om hvorfor akkurat vi ble kastet ut? .. Jo fordi jeg (og de andre)er medlem i NTF, og aktive på NTF's forum.
Er dette virkelig lov? Å utstenge enkelt personer bare fordi de er medlem i en forening eller på et annet forum?
Blir jo nesten det samme som å lage et Norskt forum som utestenger mennesker med utenlandsk opprinnelse. Og det hadde jo gått som rassisme..
Jeg vil kalle dette for rein æreskrenkelse!!
Er du sikker på at det er grunnen? da jeg vet at flere som er medlem der også er aktive medlemmer i ntf hvis det hadde vært grunnen burde vel det gjelde ALLE sammen?
kikky wrote:Er du sikker på at det er grunnen? da jeg vet at flere som er medlem der også er aktive medlemmer i ntf hvis det hadde vært grunnen burde vel det gjelde ALLE sammen?
Var iallefal det vi fikk som svar... Jeg så også medlems listen før de kastet meg ut, og så at MANGE fra NTF var der ja.. Men synes det er dårlig gjort å bruke som unnskylding, at man er medlemm på et annent forum og dermed ikke er god nok.
Syns det Norske rotte miljøet likner mer og mer på det Danske. Hvorfor syter folk egentlig over at miljøet blir splittet, når de er aktivt med på å splitte det?
Det såkalte forumet det henvises til er en lukket og privatfinansiert nettring i forums drakt - dette vil bli rettet opp for å hindre flere misforståelser. NTFs forum er fortsatt det eneste av sitt slag i Norge, og nevnte nettring er opprettet av og for folk som har felles interesser utover NTF. Nettringen har ikke forårsaket noen splittelse slik det blir antydet; enkelte frekventerer begge steder og de få som har takket for seg på NTFs forum, ville gjort det uansett. Instedetfor å føle at man går glipp av noe, er det jo mulig å lage sitt eget nettsted på si - kan anbefales på det varmeste, både for underholdningens skyld og for faglige funderinger og aktiviteter i et beskyttet, men konstruktivt miljø. Jeg kan ikke se at at NTF, NTFs medlemmer og brukere eller norsk rotteavl skal lide store tap under det.
Anita
Ja jeg ble også kastet ut av dette forumet, men det var nok ikke bare pga jeg er medlem og aktiv her. For fikk faktisk skrevet noen innlegg. Men med engang jeg begynte å skrive noe i en annens planlagte kull tråd om en ting jeg visste kanskje kunne være lurt at folk som skulle ha fra kullet visste, ble jeg kastet ut. jeg vet at det er lov og man kan ikke gjøre noe med det pga det er et lukket forum men som jeg også har sagt til de som står bak så er det utrolig trist for de som ikke får være med og gir oss en skikkelig splittet følelse. Særlig når man får vite at det har vært episoder med baksnakking. Men men.
Jeg prøver bare å ikke bry meg om det, men det er jo ikke så veldig lett. Det bidrar bare til at rotte folk blir enda mer slik danskene.
kikky wrote:Er du sikker på at det er grunnen? da jeg vet at flere som er medlem der også er aktive medlemmer i ntf hvis det hadde vært grunnen burde vel det gjelde ALLE sammen?
Jeg fikk svar at det var fordi jeg var i styret...
Er det noe stas å være i et forum der man får være bare så lenge man er "enig"?Ikke særlig lurt i lengden å skape en isolert verden der en del av sannheten blir "gjemt".......Glem det og ha det kjekt her
Syns det Norske rotte miljøet likner mer og mer på det Danske. Hvorfor syter folk egentlig over at miljøet blir splittet, når de er aktivt med på å splitte det?
Det med at rotte miljøet blir delt er fordi vi er forskjellige mennesker som mener forskjellige ting og da deler man seg opp og danner nye miljøer hvor man føler seg mer vel det er sånn i alle miljøer så hvorfor skal ikke det skje med det norske rotte miljøet også?
og det med at det er et annet forum/miljø for rotter burde vel egentlig være greit for oss? de vil danne sin egen gruppe uten for ntf og det syntes jeg de burde få lov til.
tantepose wrote:Er det noe stas å være i et forum der man får være bare så lenge man er "enig"?Ikke særlig lurt i lengden å skape en isolert verden der en del av sannheten blir "gjemt".......Glem det og ha det kjekt her
Tråden ble ikke laget som en slags hets mot de som er medlem på det forumet. bare å være medlem hvis man får lov, er ikke noe galt i det. det er heller ikke noe galt i å lage et egent rotte forum.
Det jeg reagerte på, var begrunnelsen på hvorfor jeg og noen andre ble kastet og. Og derfor lurte jeg på om det er lov å holde på sånn i det hele tatt?