Vår eldste har fått det for seg at hver gang hun går forbi beina til mam'sen sin må hun bite i storetåa. Hun biter såpass hardt at min kjære tør nesten ikke ha beina fremme når "bølla vår" kommer. Vi skjønner ikke hva som går av henne, men jeg frykter hun kanskje kjeder seg. Hun vil helst hoppe fra størst mulig høyde, og lengst mulig lengde hele tiden, men all fornuft tilsier at det neppe er så lurt av og til... (Hun har slått seg på skostativet noen ganger...)
I går kveld hadde vi kjøpt en pinne med sånn dusk i enden av en tråd, og den reiv jentene i fillebiter. Etterpå beit Mina igjen. Kan hun ha blitt sur på den dusken, og latt det gå utover mamma'n sin som holdt pinnen? Hun var i alle fall helt rabiat da jeg fjernet henne og gikk til buret med henne (Molly kom rett etterpå, men jeg måtte bare få fjernet henne). Skjønner ingenting jeg. Er det virkelig "14-og-sur-på-mamma-syndromet som har kommet??
Nei,det er fordi tåfis smaker spennende.
Mine rotter liker også tær.
Alle rotter pleier å ta et jafs av en tå om de er i nærheten.
Hun er ikke agressiv eller noe sånn,hun tar bare jafs for moro hvis du skjønner.Pga den fremmende og rare lukten
Nå fikk jeg verdens dårligste samvittighet!!
Jeg som tok henne bestemt tilbake i buret med en gang... Huff. Blir nok en ekstra påskjønnelse i kveld... Lille jenta mi.
Jaja, de får nytt bur i løpet av ei uke, så ho er vel fornøyd. Skal hamstre hyller på nettbutikken slik at vi får fylt opp alle 145cm
Det gjør ingen ting, mine får heller ikke lov til å gjøre ting som er vondt Sier fy til dem i en streng tone, noen ganger tar jeg dem inn..... Også ut igjen ganske fort når de setter opp "lei seg blikket"
Husker på de 2 jentene jeg hadde...jeg ble aldri bitt, men av ren refleks flytta jeg alltid bena, fordi de skulle liksom ned dit veldig ofte...hmmm....
har hatt et par harde bitt av mammaen til de 2, for ho var ikke spesielt tam. og det satt liksom skrekken i meg! for det er IKKE godt når de biter til det de har! :/
åh herregud..godt å høre at det ikke er bare mine som er gærne etter tær, himla vondt på tottene når de prøve-jafser..skjønner ikke hvorfor de må bite så hardt??? jeg ble ganske sinna de første gangene, rett i buret.... skjønte jo ikke hvorfor i allverden de skulle være sinna på tærne mine?