Jenterottene mine har hatt en hjemmelaget hengekøye siden Juni, men nå for ei knapp måned siden så ble den helt ubrukelig fordi de ødelegger den.. Greit nok, den har holdt lenge iallefall.
Så jeg kjøpte noe tøyrør til dem og en hengekøye... Og det gikk to timer, og når er ALT praktisk talt tygd i stykker. Hvorfor? D: Bør jeg gi dem noe annet de kan tygge på istedenfor, som tåler det litt mer? klatretau..?
Brukt hundrevis av kroner på dem, og så er alt ødelagt iløpet av noen timer.
ja, gutterottene mine har vært kjempesnille mot innredningen sin. To hengekøyer og et fluffy tøyrør de har blitt KJEMPEGLADE i. ^^ Er så kos å glede små sjeler. ^^
Og det er minimalt med bitemerker på noen av tingene...Men jentene, grrrrrrrr....!!
Jeg tror ikke det er kjønnsbestemt om de gnager eller ikke Jeg har nemlig bare gutter, og jeg skal si det er forskjell på interessen for å tygge tøy blant dem.
Når det gjelder mine tyggerotter har jeg funnet ut at "jo tykkere desto bedre". Hvis de ikke tror de med letthet kan tygge noe i filler. lar de det være. Så klatretauene og kurvene smaker de på, men gir opp. Hengekøyer i tykt og kraftig stoff varer dobbelt så lenge som køyer i tynt stoff, minst.
Det er ikke sikkert alle rotter er like late, men det er i alle fall verd et forsøk
Vil anbefale deg å dra på Jysk, Kid og lignende butikker å kjøpe et billig fleecepledd som du kan klippe opp til små hengekøyer. Så lager du bare et hull i hvert hjørne og henger opp med kroker kjøpt i jernvarehandel eller nettbutikken. Mine jenter er fæle til å knage, men fleece er av en eller annen grunn ikke populært (å knage på). Og skulle de knage det i stykker så blir det ihvertfall billigere enn med hengekøyer kjøpt i butikken. Ellers kan jeg anbefale å kjøpe gamle dongeribukser på fretex og lage stoffrør av dem. En bukse blir fire rør og disse er veldig populære hos jentene mine.
R.I.P. Bianca, Dr. Jekyll, Ms. Hyde, Honey, Luna, Gaia, MayDay og Jinx
Bruker selv også billige fleecepledd, som jeg klipper opp og henger opp i kroker. Har flere slike hengekøyer og de er lette å vaske og bytte ut. Har såpass mange at jeg kan henge opp rene hengekøyer flere ganger i uka. Billig er det også. Så har jeg også ekstra fleecepledd oppi hengekøya. De velger gjerne heller å bite i "dyna" enn i selve hengekøya. Har også litt tørkepapir i bunnen av hengekøya, så det er lett å ta ut når de blir for nedpissa.
Det buksebentipset var ett bra tips. Nå skal jeg hjem og herpe gamle hullete jeans