Jeg har hatt Smith hos meg i nesten to måneder, og han virker stadig mer nervøs. Jeg har hele tiden tenkt at det ville gi seg, men han stivner fortsatt når en rotte vil hilse på ham, og han oppfører seg på en måte som får to av rottene mine til å terge ham. Kanskje mest fordi han piper så mye.
Han har nå vært hos dyrlegen på grunn av en verkebyll som dyrlegen sier kommer av at et bitt i halen, altså at han har bitt seg selv eller at en av de andre har gjort det(i så fall er det jo ikke så rart at han er nervøs). Så han begynner på Baytril i dag.
Jeg lurer på om han kanskje har det bedre som alenerotte hvor han får leke med de andre rottene under oppsyn? Jeg så han nettopp gjøre ett lite utfall mot den snilleste og roligste rotta jeg har, som har veldig mange beroligende signaler for andre rotter, vanligvis.
Så lurer jeg også på hva det er som får en rotte til å bite seg selv i halen?
Nervøs rotte
Moderator: Moderatorer
-
- Gammelrotte
Hm, høres kanskje ut som om han ikke har det helt greit med seg selv, ja. Kan virke som om han er veldig usikker og redd med tanke på andre rotter.
Hvor gammel er han og hvordan har han levd før han kom til deg?
Alenerotte er for meg absolutt det siste alternativet, da ville jeg ha prøvd alt annet først.
Hvor gammel er han og hvordan har han levd før han kom til deg?
Alenerotte er for meg absolutt det siste alternativet, da ville jeg ha prøvd alt annet først.
Julianne
Julirottenes omplassering
Julirottenes omplassering
Det aller siste alternativet for meg er avlivning, men ja, foruten det så er alenerotte også siste alternativ. Det er derfor han bodde sammen med de andre så lenge selv om han pep mye. Jeg tenker å prøve det igjen når han har blitt frisk, og hvis det ikke går, så får han leke med de andre under oppsyn til jeg ser at det går bra, han gjorde det i ca to uker før jeg satte han sammen med dem. Jeg synes han begynte å løsne opp i buret før det her skjedde.
Han virker mye tryggere på meg nå som han har bodd ved siden av meg i to døgn, han var usikker før. Han er ca seks måneder, sa dyrebutikken, men jeg tror ikke helt på det da de løy opp(?!) alderen til den andre til å være 4 måneder. Så han kan være alt fra fire til seks måneder, ut i fra at vekta ligger på 416 gram. Han bodde sammen med broren sin hele tiden, men han ble solgt og byttet ut med en annen. Det var opprinnelig broren jeg ville ha med, men jeg ville ikke la den andre bli igjen alene (ehm, jada..)
Han virker mye tryggere på meg nå som han har bodd ved siden av meg i to døgn, han var usikker før. Han er ca seks måneder, sa dyrebutikken, men jeg tror ikke helt på det da de løy opp(?!) alderen til den andre til å være 4 måneder. Så han kan være alt fra fire til seks måneder, ut i fra at vekta ligger på 416 gram. Han bodde sammen med broren sin hele tiden, men han ble solgt og byttet ut med en annen. Det var opprinnelig broren jeg ville ha med, men jeg ville ikke la den andre bli igjen alene (ehm, jada..)