Kattesand i doen

Alt om bur, burstrø, innredning, burbygging, lekeplass, aktiviteter.

Moderator: Moderatorer

Post Reply
Ingvild
Gnager på ledninger

Kattesand i doen

Post by Ingvild »

Jeg har et lite problem som jeg håper dere kan hjelpe meg med. Vi har gnavz som bunnstrø og to doer med kattesand i buret. Tidligere ble doene brukt til det doer skal brukes til... men i det siste (sikkert fordi de er flere om maten) er det visst blitt det stedet man skal spise maten sin også. Gjerne legge fra seg mandarinbåter i kattesanden og gjenoppta spisingen med kattesanden (slik som klumper seg) på. Dette kan da umulig være spesielt sunt? Bør jeg legge gnavz i doen istedet? Eller noe annet?

:-)

Woodgirl
Stjeler søppel

Post by Woodgirl »

Noen av mine rotter kan ta med seg mat i doen også og selvsagt miste den i sanden etc. Jeg passer litt på jeg også tar jeg biten ut og gir ny..passer på at de finner et egnet sted (hvorsomhelst-bare-ikke-i-doen!!)
der de spiser godbiten. Jeg tenker det samme som deg, kan umulig være sunt med slik kattesand i halsen..det er jo mye leire i den. :hm:
Ha en deilig dag med mange bartenuss.

§ RatGirl §
Gammelrotte

Post by § RatGirl § »

Jeg mener å huske at jeg har lest at det kan være direkte farlig for rottene og spise iallfall klumpesand. Tror ikke det er så bra, nei.

Mine brukte doen til sove-, spise- og gjøre-fra-seg-plass :roll: :rottehode:

Jeg ville ha brukt noe annet, tror jeg.

tantepose
Gammelrotte

Post by tantepose »

Gnavz funker bra i doen til jentene mine,nesten all bæsj havner der :D

Gittiamo

Post by Gittiamo »

Har kattesand i doen. Og matskåla langt unna. De har mista litt mat oppi der, men som Woodgirl, tar jeg bare maten ut fra doen.

Får de clementiner (nei du får ikke kjøpt mandariner i Norge utenom på boks - sorry men måtte ha med denne lille digresjonen) så passer jeg på at de ikke drar dette ned i doen.

Men det er uhyre sjeldent jeg finner mat i doen.

Ingvild
Gnager på ledninger

Post by Ingvild »

Gittiamo wrote:nei du får ikke kjøpt mandariner i Norge utenom på boks - sorry men måtte ha med denne lille digresjonen
I og med at klementiner er en krysning mellom mandarin og pomerans, skulle jeg kanskje ha skrevet halv-mandarin? :-P :pir:

Uansett, jeg har gått over til gnavz i penthouse-toalettet, mens det fortsatt er kattesand i kjellertoalettet. Og jeg plukker mat ut av penthousetoalettet til den store gullmedaljen :-)

Post Reply