leker i buret?

Om rottenes temperament og personlighet.

Moderator: Moderatorer

Post Reply
Rottepasseren

leker i buret?

Post by Rottepasseren »

Jeg synes ikke gutta er så aktive i buret sitt jeg. De kommer oftest bort til gitterret og maser og vil ut (har pc bord ved siden av rotteburet). Eller så sover de.

Inni buret har jeg satt inn hyller, slik at de kan bevege seg, og tykke greiner som de kan klatre på. De har en slags hengekøye sak (avklippet buksebein hengt opp som tunell) som de sover i, og en plastikk oppbevaringskurv som de også sover i. Og mat og vann selvsagt.

Men hvilke leker liker de da? gav dem en liten katteball med ringle inni, men den gadd de ikke leke med. har ogsså en støvvel laget av strå, men den bruker de heller ikke.

Skal jeg putte inn flere greiner som de kan klatre på, eller er det andre ting som gir mer suksess?

Vil jo ikke de skal kjede seg i buret sitt.

tantepose
Gammelrotte

Post by tantepose »

Rotter er ikke så opptatt av leker.Hvorfor ikke la dem komme ut når de vil?Jeg har 6 jenter i et veneziabur som står åpent det meste av tiden.Setter en krakk forran som luken hviler på,så kravler de opp på buret,bak,ned igjen,inn en tur osv.Har noen teppebiter på taket der de sover av og til,men for det meste kryper de inn i køyene sin og sover.Rotter er veldig stedbundne så de holder seg mest i,på buret. :D

Rottepasseren

Post by Rottepasseren »

de får komme løs hver dag og springe i sofaen og klatre på meg, og også noen ganger når jeg holder på med pcen. men da kryper de opp på databordet og jeg er så redd de skal gnage over ledninger.

Kan ikke slippe de løs i leiligheten for da får jeg de ikke fram igjen er jeg redd. har en kanin som gjemmer seg under sofaen når hun er løs, og jeg aner ikke hva hun driver med under der, så derfor får hun også løpe i sofaen under kontroll.

har noen ganger sluppet rottene inn i marsvin/kaninburet, og da undersøker de nøye alt. men jeg våger ikke la de være uten tilsyn for jeg aner ikke om de klarer å smette ut mellom sprinklene.

Og så får de komme ut på skuldrene mine selvsagt og leke i håret mitt, det liker de hehe.

tantepose
Gammelrotte

Post by tantepose »

Blir nok enklere å ha dem ute når de blir eldre ;)

Rottepasseren

Post by Rottepasseren »

ja, jeg vet jo mange har de ute av buret. jeg er faktisk ikke helt sikre på hvor gamle de er jeg.

har lagt inn en melkekartong, og en liten eske. Skal en tur på europris i morgen og se om jeg finner noe der som de kan leke med. Vil jo ikke de skal være passive og bli tykke og usunne.

Post Reply