Reddet 3rottunger fra dyrebutikk

Rotterelatert småplukk, skravletråder, presentasjoner. Bli kjent !

Moderator: Moderatorer

Post Reply
Japsee

Reddet 3rottunger fra dyrebutikk

Post by Japsee »

Igår var jeg innom en dyrebutikk for å kjøpe noe mere mat til rottene mine. Og siden det ikke er lenge til vi får hunden ble jeg og en venninne stående og se på litt hundeleker.

Mannen min kommer da bort til meg og sier at butikken har noen små rotter han gjerne vil jeg skal se på. Da jeg blir med han inn ser jeg et bittelitte bur sikker ikke mer enn 20cm langt og 10cm brett med tre små rotter inni. Og det eneste som de hadde der inne var en matskål og en vannflaske, og to av dem sov faktisk i matskåla. Jeg kjente det stakk i magen når jeg så dem. Så jeg kontaktet betjeningen og spurte hvilke kjønn de var, og hvor gamle de var. Damen som jobbet der viste ikke, men hun skulle hente en som viste. Etter en liten stund kom det en mann bort. Han viste ikke akkurat hvor gamle de var, men sa de hadde blitt levert inn en uke før jul. Da jeg spurte han vilke kjønn de var løftet han dem i halen for å se.

Da stoppet jeg han og spurte hva de kostet. Han svarte at det var 150kr stk. Jeg tok alle sammen sa jeg. Da han skulle "pakke" dem ned for meg hadde han ikke en pappeske som andre dyrebutikker har. Men han kom med tre isbokser (uten hull). Jeg så forskrekket på mannen min som kikket håpløst tilbake på meg. Jeg sa til mannen i dyrebutikken at jeg kunne ta med meg rottene i buret de var i og levere buret hans etter at jeg hadde satt rottene i et nytt bur hjemme. Det var greit.

Heldigvis hadde vi et reservebur til rotter, det er ikke i best stand. Men i forhold til det de var vant med fra dyrebutikken var dette sikker som himmelen. De fikk litt epler og frukt når de kom hjem, noe de sikkert ikke hadde fått før. Og det virket som om de storkoset seg.

De er litt skvettne av seg, men jeg har hatt dem ute nå flere ganger, og det virker som om de venner seg til det. Koser seg inne i teppet med noen godbiter.

Og jeg som ikke skulle ha flere rotter, syntes 4 var nok og nå har jeg 7. Men jeg klarte ikke å la de små stå der. Og vite hvor grusomt de ville hatt det. Skjønner ikke at noen i det hele tatt selger unger til dyrebutikk. Å blir så sinna

Men her er ivertfall noen bilder av 2 av de nye englene (den tredje er såpass sjenert at jeg ikke ville skremme den med å bli tatt bilde av)!

Image

Image

Image

rottegal
Alfatryne

Post by rottegal »

Ntåå,så skjønne! :D
Syns det var flott av deg å redde disse tre.
Men desverre vil det komme inn nye små redde rotter.
Men du kan si til dyrebutikken at hvis de noen gang setter dyr i så små bur så ringer du mattilsynet som er dyrebutikkens verste fiende!!
Kamilla ~ rotteløs for øyeblikket

Hvil i fred
Sølve - 17.09-07 - 04.11-08
Spot - 03.06.07 - 08.12-08
Fordbert - 03.06.07 - 05.2009
Pac-Man - 06.08.12 - 20.09.2013

Japsee

Post by Japsee »

Ja det skal jeg gjøre. takker for tipset.

Men siden de først er hos meg kan jeg jo bare kose meg med dem. Selvom det IKKE var i planen å få flere gnagere nå jeg har jo bare 11 gnagere til sammen :roll:

Prøtte
Sofaspiser

Post by Prøtte »

Hurra for deg!! :bravo:

tantepose
Gammelrotte

Post by tantepose »

Kos deg med de søte små :bravo: 7 er akkurat passe ;)

§ RatGirl §
Gammelrotte

Post by § RatGirl § »

*Flyttet fra generelle spørsmål*

Japsee

Post by Japsee »

tantepose wrote:Kos deg med de søte små :bravo: 7 er akkurat passe ;)
hehe nå er ikke rotter de eneste dyrene jeg har da :lol: så da kan det bli litt mye

Woodgirl
Stjeler søppel

Post by Woodgirl »

Så nydelige de var. Var det gutter eller jenter da? Hvilken dyrebutikk var dette. Godt å vite.
Kos deg masse med småttingene. :bravo:
Ha en deilig dag med mange bartenuss.

Post Reply