I dag , på jobben, tror dere jammen ikke jeg møtte på en villrotte?
Den var i møkkahaugen, og lagde seg hule i den. Den løp fra den ene enden til den andre og hentet spoon og høy.
Den var ikke så stor, på størrelse med en vanlig tamhunnrotte. Det morsomme var at den ikke var spesielt redd, for den løp frem og tilbake mange ganger og hentet redemateriale. Bjørn Carlo filmet den med mobilen min, så da er det bare å finne ut hvordan man legger filmer på nett.
Har sett vilrotter mange ganger før, men det er alltid en like stor opplevelse hver gang! :!:
En opplevelse!!
Moderator: Moderatorer
nei så gøy!!
har bare sett det en gang jeg..
husker mamma sa at da hun var liten bodde di i blokk, så hadde hun gått hjem fra skolen å skulle opp trappene i blokken, så satt det ern stor svart kloakk rotte i trappen å freste mot henne, da hun hadde smykt seg forbi så hørte hun bare "dunk dunk dunk" ned trappen. jeg må innrømme at jeg aldri hadde gått så nerme en kloakk rotte som ikke var blid. hehe

husker mamma sa at da hun var liten bodde di i blokk, så hadde hun gått hjem fra skolen å skulle opp trappene i blokken, så satt det ern stor svart kloakk rotte i trappen å freste mot henne, da hun hadde smykt seg forbi så hørte hun bare "dunk dunk dunk" ned trappen. jeg må innrømme at jeg aldri hadde gått så nerme en kloakk rotte som ikke var blid. hehe
Ahh, en liten bartevenn
Rotter har alltid fasinert meg,fra jeg vokste opp på en gård.Har aldri syns de var ekkle.Var ikke så ofte de viste seg selvsagt(en del av smartheten),og vi hadde bestandig mange katter.Tror de er så fasinerende fordi de er smarte og har en plan med alt de gjør.Husker jeg la kraftfor og egg utenfor gangene deres,hehe
Ønsket mer kontakt med dem men akk nei....
Her jeg bor nå var det noen store søte i steingarden ved huset,som kom frem og hentet fuglemat.Kom alltid ut samme hullet så jeg sto med kikkert og ventet.Gråspurven brydde seg ikke om dem,bare åt videre.De var kjempefine,store og bustete
Men så hadde komunen en av rotteaksjonene sine og siden har jeg ikke sett noen søte gode bartevenner i steingarden 

-
- Gammelrotte
-
- Gammelrotte
Blåtann på pc'n og mob? Hvis ikke bør du lete etter en ledning, hehe
Gleder meg!

Gleder meg!
Julianne
Julirottenes omplassering
Julirottenes omplassering