springer etter halen sin

Om rottenes temperament og personlighet.

Moderator: Moderatorer

siv
River avispapir

springer etter halen sin

Post by siv »

hei rotta mi springer noen ganger etter halen sin, hva kommer det av?? jeg har hørt at hunder å katter som spinger ofte etter sin egen hale er det noe galt med gjelder det rotter oxo :?:
har fått ny email. den riktige adressen er:
pazuza06@live.no.

Taz
Stjeler mat

Post by Taz »

det er ikke noe galt med hunder som løper etter halen sin iallefall, det er helt normal valpe-lek som noen ganger kan gå over i en stress-betonet lek når de blir eldre. Eller altså at det er stress-betinget. Men for det meste er det fordi de er glade eller lekene.
Det blei litt surr når Taz skulle registrere seg så han stjælte e-postadressen til Tinkerbelle, av denne grunnen bruker vi begge "Taz" profilen til vi får rettet opp i det. Vi skal prøve å huske å signere våre innlegg ;-)

§ RatGirl §
Gammelrotte

Post by § RatGirl § »

Det har jeg aldri hørt at noen rotte har gjort før. Bor den alene?
Den går ikke skjevt med hodet?

siv
River avispapir

Post by siv »

§ RatGirl § wrote:Det har jeg aldri hørt at noen rotte har gjort før. Bor den alene?
Den går ikke skjevt med hodet?
nei hun oppfører seg helt normalt ellers å er kvikk å leken, ja hun bor alene, hun gjør det ikke så ofte da, kan det være forde hun klør på halen å vil få tak i den for å klø seg??
pazuza06@live.no.

Woodgirl
Stjeler søppel

Post by Woodgirl »

Jeg har aldri sett noen rotte løpe etter halen sin før. :hm:
Hvor gammel er hun? Har hun alltid vært alene?
Ha en deilig dag med mange bartenuss.

siv
River avispapir

Post by siv »

Woodgirl wrote:Jeg har aldri sett noen rotte løpe etter halen sin før. :hm:
Hvor gammel er hun? Har hun alltid vært alene?
det har ikke jeg heller gjort før, før nå nylig hun er ca 5 mnd gammel å har vært alene etter at jeg kjøpte henne
pazuza06@live.no.

tantepose
Gammelrotte

Post by tantepose »

Har nok veldig lyst på en venn! ;)

Woodgirl
Stjeler søppel

Post by Woodgirl »

Ååå.....da er det nok der det ligger. Hun savner nok kjært en god venninne hun kan løpe litt etter, kose på, stelle på og sove på. :rat:
Rotter kan rett og slett bli deprimerte av å være alenerotte.
Det er derfor det er så flott med NTF, her kan man få svar på så mye når man er fersk rotteeier.
Rotter er svært sosiale og de skal helt ikke være alene. Og jeg lover deg, det å ha to fremfor en er koselige og fremfor alt ikke mer arbeid. ;)

siv
River avispapir

Post by siv »

Woodgirl wrote:Ååå.....da er det nok der det ligger. Hun savner nok kjært en god venninne hun kan løpe litt etter, kose på, stelle på og sove på. :rat:
Rotter kan rett og slett bli deprimerte av å være alenerotte.
Det er derfor det er så flott med NTF, her kan man få svar på så mye når man er fersk rotteeier.
Rotter er svært sosiale og de skal helt ikke være alene. Og jeg lover deg, det å ha to fremfor en er koselige og fremfor alt ikke mer arbeid. ;)
ja jeg synes dette forumet er kjempe greit å ha :D får som sakt svar på det meste å så har du kontakt med andre rotte fans :lol: jeg har hatt rotter før oxo for en del år tilbake da viste jeg ikke om det fantes en side for det, å kunne ikke få greie på noe, men da hadde jeg alltid to rotter ja :)
pazuza06@live.no.

Woodgirl
Stjeler søppel

Post by Woodgirl »

Så bra. :bravo:
Skal du fikse en venninne til henne da eller? Spent spent... :pir:

siv
River avispapir

Post by siv »

Woodgirl wrote:Så bra. :bravo:
Skal du fikse en venninne til henne da eller? Spent spent... :pir:
veeel jeg jobber med saken :lol: samboeren min er sta å vanskelig å overtale, men jeg hinter fortsatt sån inne i mellom, kan jo håpe han gir etter for maset hehe
pazuza06@live.no.

sussa
Pinky

2

Post by sussa »

Du må jo ha to.. Jobba selv i dyrebutikk med null peiling. Takk og lov for ntf!! :D

Woodgirl
Stjeler søppel

Post by Woodgirl »

Enkelt og greit.Hvis samboeren ikke vil må du finne på noe smart å bestikke ham med.
Dette kan jeg litt om. ;)
Bare ta med en til hjem også ta støyten etterpå. Lettere å få tilgivelse enn tillatelse.

Hilsen en som selv har fem rotter etter inntksstopp etter tre...hehehee...OG passer seks rotter for en venninne som er fem uker i Afrika.
Gubben er kraftig medisinert. :mrgreen:
Uansett er en eller to ikke noe forskjell. Bare positivt. :bravo:

siv
River avispapir

Post by siv »

Woodgirl wrote:Enkelt og greit.Hvis samboeren ikke vil må du finne på noe smart å bestikke ham med.
Dette kan jeg litt om. ;)
Bare ta med en til hjem også ta støyten etterpå. Lettere å få tilgivelse enn tillatelse.

Hilsen en som selv har fem rotter etter inntksstopp etter tre...hehehee...OG passer seks rotter for en venninne som er fem uker i Afrika.
Gubben er kraftig medisinert. :mrgreen:
Uansett er en eller to ikke noe forskjell. Bare positivt. :bravo:
:lol: da hadde min klikket helt tror jeg :lol: men jeg fikk overtalt han etter mye barnslig mas hihi, jeg skal kjøpe ei lita bebis jente til den halv voksne jeg har her ja :lol: gleder meg masse :bravo:
pazuza06@live.no.

Woodgirl
Stjeler søppel

Post by Woodgirl »

Å...så koselig da. Du og dine kjære...rotter og menn kommer til å se hvor gøy det er.
Det er ganske fint å se hvor nære de blir og koselig. :lol:

Post Reply