hva gjør jeg da

Om rottenes temperament og personlighet.

Moderator: Moderatorer

Post Reply
siv
River avispapir

hva gjør jeg da

Post by siv »

hei, hva kan jeg gjøre hvis ikke den ene rotta mi ikke godtar den nye jeg eventuelt skaffer meg, noen som har noe tips til meg :?:
har fått ny email. den riktige adressen er:
pazuza06@live.no.

tantepose
Gammelrotte

Post by tantepose »

I de fleste tilfeller går det så bra så! :D Jeg setter esken\buret,(det den nye kommer i fra butikk,oppdretter),med den nye i på en benk eller bord ol.Og så lar jeg "gamlerotta" gå på besøk :D Setter henne ned et stykke unna og lar henne bestemme tempoet selv.Her har dette fungert flere ganger,og uten et eneste pip :D Dette med å vaske alt rent har jeg aldri gjort.At buret lukter som den "gamle" rotta er helt naturlig syns jeg.Kan du ha burene stående åpne på hver sin kant av benken,ordner de selv med å gå til og fra.Har som sagt gått helt smertefritt og uten en lyd her.Først tok Blue,5 mnd. imot to små.To mnd.senere tok disse tre imot fire små villbasser.Har aldri hatt en eneste slåsskamp. :bravo:

siv
River avispapir

Post by siv »

tantepose wrote:I de fleste tilfeller går det så bra så! :D Jeg setter esken\buret,(det den nye kommer i fra butikk,oppdretter),med den nye i på en benk eller bord ol.Og så lar jeg "gamlerotta" gå på besøk :D Setter henne ned et stykke unna og lar henne bestemme tempoet selv.Her har dette fungert flere ganger,og uten et eneste pip :D Dette med å vaske alt rent har jeg aldri gjort.At buret lukter som den "gamle" rotta er helt naturlig syns jeg.Kan du ha burene stående åpne på hver sin kant av benken,ordner de selv med å gå til og fra.Har som sagt gått helt smertefritt og uten en lyd her.Først tok Blue,5 mnd. imot to små.To mnd.senere tok disse tre imot fire små villbasser.Har aldri hatt en eneste slåsskamp. :bravo:
det hørtes smart ut synes jeg :) jeg har oxo alltid sånt med å vaske alt både buret å klærne du har på deg, høres veldig overdrevent ut, å så har jeg tenkt sån at jo fortere den nye blir vant til lukten av både oss å den gamle rotta jo lettere blir det å få den tam å sånt, til mandag skal jeg kjøpe ei ny rotte jente så sharon får en venninde, det gleder jeg meg til :bravo: det var bare kun en liten rotte gutt igjen der nå men de fikk inn nye til mandag så da drar jeg ned å velger ut ei lita fin jente til den gamle her, blir spennede det :lol:
har fått ny email. den riktige adressen er:
pazuza06@live.no.

tantepose
Gammelrotte

Post by tantepose »

:thu:

siv
River avispapir

Post by siv »

tantepose wrote::thu:
:bravo:

gleder meg :leftrat: