hyperaktiv rotte

Om rottenes temperament og personlighet.

Moderator: Moderatorer

Post Reply
Duckfuck

hyperaktiv rotte

Post by Duckfuck »

Jeg har en rottegutt på vel 3/4 mnd som er så utrolig hyper. Koser og leker med han hver dag men han er helt vill konstant, er det noen måte jeg kan få han roligere på ? Han andre jeg har som er litt eldre er veldig rolig, men det har vel noe med personlighet å gjøre. Hadde bare vært greit å kunne ha han ut av buret uten å måtte passe på hvor han er konstant.. (han er overaaaalt) hoi.

MiljamJenta
River avispapir

Post by MiljamJenta »

Hei :) jeg hadde en rotte før som var veldig hyper :rottehode: henne var overalt hele tia :roll: Men ettervert som hun vokste ble hun roligere :) (men henne var jo jente, og de er jo mer aktive enn guttene)

Men du kan f.eks. ha han under genseren, kanskje det jelper!

For å roe ned jentene mine i sofaen pleier jeg å ha med meg rottegodis å rope på de hver gang de løper av gårde, også får de godis hver gang de kommer :spise:
Og ettervert orker de ikke løpe mer fram og tilbake så da slenger seg ned på fanget mitt :bravo:
Hilsen Miriam, Ruth og Chili.
http://miljams-tamrotter.piczo.com

Marianne
Stjeler mat

Post by Marianne »

Hvor lenge løper han rundt? Rotta mi er et og et halvt år gammel og hun må fortsatt løpe rundt en times tid før hun roer seg ned. Og sånn er det hver dag :) Har ikke noe bedre tips enn å la han rase fra seg, og lokke med mat, ja. Det hadde kanskje vært lettere hvis du hadde et rom hvor det ikke er så mange farer, som ledninger osv, hvor han kunne løpe rundt uten at du måtte se på han hele tiden? Hvis du har mulighet til det da.

nisse567
Sofaspiser

Post by nisse567 »

Er det en husky? Jeg har fått høre at det kan være typisk husky rotter å være hyper. Mina og Punky hos oss er ganske så viltre når de er ute i alle fall.

miroxx
Sofaspiser

Post by miroxx »

Hehe, små rotter er ofte sånn :)
beste er å la han gjøre som han vil, hanrotter roer seg ofte når de er rundt året, da blir de kosete^^
_ Kaja _ :D

Post Reply