hva skal jeg gjøre

Rotterelatert småplukk, skravletråder, presentasjoner. Bli kjent !

Moderator: Moderatorer

siv
River avispapir

hva skal jeg gjøre

Post by siv »

hei, det er så mye rot for å få den rotta jeg ville ha, så jeg lurer på om jeg skal kjøpe rotte søstera til den jeg har fra før her, de er fra samme kull så de er like gamle å det var 2 igjen av de, hva synes du :?:

vil ha raskt svar
har fått ny email. den riktige adressen er:
pazuza06@live.no.

Alvrina
Alfatryne

Post by Alvrina »

Hvis den du har en hunn, og er alene, bør du kjøpe søstren dens så de blir 2. Rotter er flokkdyr og skal ikke holdes en og en.

siv
River avispapir

hmm

Post by siv »

jeg har nå kjøpt en hunn til like gammel, men den jeg hadde fra før er dum å vil hele tiden sitte oppe på den stakars nye redde jenta å rygger heletiden rumpa si oppe på den nye jenta som jeg har kalt ronja, hvorfor gjør hun det
pazuza06@live.no.

Woodgirl
Stjeler søppel

Post by Woodgirl »

De husker nok ikke at de er søsken. Den adferden du beskriver er helt normalt.
Hun årøver bare å vise hvem som er sjefen. :)
Dette kommer til å gå bra. Vi lover. :thu:
Ha en deilig dag med mange bartenuss.

kikky
Gammelrotte
Kjønn: Ikke oppgitt

Post by kikky »

hmm, love at noe går bra :lol: ? det går som regel bra, men det er jo ingen garantier, desverre.
Anexet med tottebasser og corgis frøkner.

siv
River avispapir

Post by siv »

kikky wrote:hmm, love at noe går bra :lol: ? det går som regel bra, men det er jo ingen garantier, desverre.
nei jeg vet, er aldri noe garanti når det gjelder dyr, håper det går fort over, de har fått sprunget løs på gulvet sammen, å der jaget de hverandre, de kranglet ett cek, så så var det over igjen å så var det pån igjen, er det leke slossing de gjør eller :?:
er litt egstelig, kjønner ikke hvorfor den gamle hele tiden viser rumpa til den nye jenta her å setter seg oppe på henne :?
pazuza06@live.no.

siv
River avispapir

hm

Post by siv »

Woodgirl wrote:De husker nok ikke at de er søsken. Den adferden du beskriver er helt normalt.
Hun årøver bare å vise hvem som er sjefen. :)
Dette kommer til å gå bra. Vi lover. :thu:
vel jeg er usikker på om de er søsken for de i zoo butikken sa forslkellig til meg, den ene sa det var av samme kull mens den andre så at det ikke var det, men hvorfor setter sharon rompa opp i ansiktet til den nye jenta hele tiden å vil sette seg på henne stadig vekk, synes så synd på den nye :?
pazuza06@live.no.

Maja
Klatrer på møblene

Post by Maja »

Det at hun setter seg på den nye rotta er helt normal oppførsel. Hun viser bare at hun er sjefen, og understreker dette ved såkalt tvangsparring. Det er ikke farlig eller skadelig, selv om det kanskje blir litt piping og ser voldsomt ut. Så lenge det ikke blir blod ut av det er det bare å la dem få holde på slik de gjør til de har fått avklart rangforholdet seg i mellom. Ha dem sammen så mye som mulig, så finner de ut av det selv hvis du lar dem få litt tid på seg :)
Ærbødigst,
Maja :rottehode:

siv
River avispapir

Post by siv »

hei maya :) takk for beroligende svar det hjalp meg mye, jentene ser ut til å roe seg en del, de sover til og med sammen på favoritt plassen til den jenta jeg hadde fra før, :) de små piper litt inne i mellom men det tror jeg bare er forde de kan være litt hardhent med hverandre, de fikk springe på gulvet sammen i går å det ser ut til at det hjalp en del på kranglingen dems, de jaget etter hverandre å hoppet å spratt rundt på gulvet :)
pazuza06@live.no.

tantepose
Gammelrotte

Post by tantepose »

Piping i bolet vil det alltid være litt av ;) Det kommer til å bli stor stas! :D

Woodgirl
Stjeler søppel

Post by Woodgirl »

Ja ja, så var det å love at det går bra litt å ta i men vis meg et eksempel på to jevnaldrene hunnrotter som ikke har funnet tonen. :hm:

Uansett er det flotte nyheter at det allerede begynner å gå seg til.
som andre skriver er piping fra buret ganske normalt. Det kan komme av grooming på følsomme steder osv. Da sier de bare litt ifra.
Dessuten er det noen rotter som piper mer enn andre. ;)
Gleder meg til å høre mer om hvordan de små jentene har det.

kikky
Gammelrotte
Kjønn: Ikke oppgitt

Post by kikky »

Det er helt sikkert en del eksempler på det hvis du søker litt under introduksjon delen av forumet.
Anexet med tottebasser og corgis frøkner.

siv
River avispapir

Post by siv »

tantepose wrote:Piping i bolet vil det alltid være litt av ;) Det kommer til å bli stor stas! :D
ja de små krangler litt inne i mellom hører å ser jeg men de gir seg fort heldigvis, den nye jenta er litt sån at hun biter litt på tærne mine når hun ser de under pleddet, men det er vel forde hun lurer på om de er spiselige hun er ett matvrak hihi :lol: sharon den jenta jeg hadde fra før har blitt litt sån små tøff å gjør det samme hun, litt små rampete, men de sover ofte inntil hverandre å sånt så jeg regner med at det værste har gitt seg, den nye jenta har fått navnet roxy, :rottehode: det var det første navnet som falt meg inn når jeg så henne i dyre butikken hehe, så da ble det det å det passer for hun er litt større i str å litt kraftigere en sharon :lol:
pazuza06@live.no.

siv
River avispapir

Post by siv »

kikky wrote:Det er helt sikkert en del eksempler på det hvis du søker litt under introduksjon delen av forumet.
hmm ja det kan hende, skal ta en titt men det ser ut som jentene har roet ned den værste kranglingen nå, de sover ofte inntil hverandre å bare små krangler for litt plass å litt at den ene sier i fra at nå er det nok, eller her bestemmer jeg så unnerdann deg :lol: de gir seg fort igjen
pazuza06@live.no.

Woodgirl
Stjeler søppel

Post by Woodgirl »

Jeg har sannelig lett litt og som jeg regnet med fant jeg ingen introduksjoner med to jenter som er jevnaldrene som ikke har endt i vennskap. ;)
Gutta kan det være litt værre med.
Bare det at det har gått en dag og de er blitt såpass fortrolige er jo et mega tegn. :bravo:

Post Reply