lurer

Om rottenes temperament og personlighet.

Moderator: Moderatorer

Post Reply
siv
River avispapir

lurer

Post by siv »

jeg lurer på hva som er best, rotte jenta mi roxy er fortsatt litt skeptisk når jeg skal prøve å ta henne opp, piper å stritter litt i mot, hva er best å holde på med henne kose henne inne i buret å prøve å ta henne opp en gang i blant eller ikke plage henne å heller bære buret dems opp å ned fra lufte rommet,( har to katter oxo så de kan ikke være løse nede) jeg mener selv at det er best å holde på litt med henne hver dag, så hun blir tøffere å tammere, men synes det på en måte er å plage henne oxo, så jeg er litt usikker, noen som har noen forslag( har hatt henne i ca 3 uker å hun er ikke alene i buret)
har fått ny email. den riktige adressen er:
pazuza06@live.no.

Matmor
Gammelrotte

Post by Matmor »

Jeg synes det er mange gode grunner til å lære rotter å bli løftet opp og ut av buret, men hvis du kan klare å lokke rotta ut på armen/skulderen din i stedet, er det en bra start :)
Før eller siden må de fleste rotter ha en form for stell og undersøkelser som krever at de blir holdt. Det blir ekstra traumatisk hvis dyret ikke er vant til å bli tatt i.

Radney
Betarotte

Post by Radney »

Vil no tro at hun blir fortere tam jo mer du tar henne ut av buret. Når jeg fikk mine så holdt de seg inni huset i buret omtrendt hele tiden. Etter to dager tok jeg huset ut av buret og tok rottene mye ut og inn av buret før jeg satt tilbake huset etter noen dager og det tok ikke lang tid før de ble skikkelig tillitsfull og tam.
mocca, kiara, amira, milano, keisa, selina, lara, zahara, chanel og olivia<3

R.I.P cola, hera, iris, pepsi, pippi, pinky, minni og martine<3

http://www.rottejentene.net
(oppdatert 19.01.2012)

siv
River avispapir

Post by siv »

Matmor wrote:Jeg synes det er mange gode grunner til å lære rotter å bli løftet opp og ut av buret, men hvis du kan klare å lokke rotta ut på armen/skulderen din i stedet, er det en bra start :)
Før eller siden må de fleste rotter ha en form for stell og undersøkelser som krever at de blir holdt. Det blir ekstra traumatisk hvis dyret ikke er vant til å bli tatt i.
:hm: oki jeg synes synd på henne å det kan virke som jeg plager henne, men er i grunn enig med deg der, jeg har prøvd å ha henne i genseren men den kryper hun ut av å når hun er på skulderen så prøver hun å hoppe ned, den rakkeren :lol: så jeg må prøve å holde henne igjen på noen måte, i kveld ble jeg imponert over den jenta jeg har hatt lengst, hun gikk selv ned i transport buret sitt som jeg bruker når jeg skal ha de opp på leke rommet :lol: :bravo: flink jente hun, jeg lurer på om den nye vil ta etter henne å gjøre det samme, har opplevd at når jeg skal ha de inn igjen så vil hun heller gå selv i transport buret en å bli løftet opp hehe, rar hun der, å om kvelden trives hun best i buret dems å vil ikke ut sammens med den andre :) men jeg pleier å stryke henne forsiktig over hodet å ryggen å da sitter eller står hun helt rolig med øra rett opp
pazuza06@live.no.

§ RatGirl §
Gammelrotte

Post by § RatGirl § »

*Flyttet fra generelle spørsmål*

siv
River avispapir

Post by siv »

Radney wrote:Vil no tro at hun blir fortere tam jo mer du tar henne ut av buret. Når jeg fikk mine så holdt de seg inni huset i buret omtrendt hele tiden. Etter to dager tok jeg huset ut av buret og tok rottene mye ut og inn av buret før jeg satt tilbake huset etter noen dager og det tok ikke lang tid før de ble skikkelig tillitsfull og tam.
:hm: ja roxy holdt seg stort sett inne i ett leke rør hun da så jeg tok det vekk hehe, så etter det så har jeg strøket henne forsiktig over ryggen inne i buret å har tatt henne opp noen ganger så merker hun blir roligee men hun er så skvetten for lyder når hun er uten for buret sitt :hm:
pazuza06@live.no.

Post Reply