rotta på skulderen

Om rottenes temperament og personlighet.

Moderator: Moderatorer

siv
River avispapir

Post by siv »

MiljamJenta wrote:Hehe :D Høres veldig smart ut :lol:

Jeg har nettop lært den ene av mine "gi labb" :bravo: Det er veldig gøy
så morsomt da, jeg har hørt at de er veldig kloke å lett å lære så man kan vel egentlig lære de masse triks med godbiter som lønn å lokke middel :lol:
har fått ny email. den riktige adressen er:
pazuza06@live.no.

MiljamJenta
River avispapir

Post by MiljamJenta »

Ja det er det jeg gjør, gir henne en matbit hver gang, så løper henne å gjemmer den i huset sitt å piler tilbake for å få mer :bravo:
Hilsen Miriam, Ruth og Chili.
http://miljams-tamrotter.piczo.com

Titti
Stjeler mat

Post by Titti »

siv wrote::hm: sånne halser har jeg ikke vært borte i, hvor får man kjøpt de å hva koster de :?:
Du får kanskje kjøpt sånne "halser" eller snuggies – snuggle scarf – som de også heter :P aner ikke hva de koster... men de er ikke så vanskelige å lage.. det er som en hals det er plass til rottene i ;)
ganske smart...
Hilsen Siri,Chevy,Viper,Castro,Lancia og Felicia

siv
River avispapir

Post by siv »

Titti wrote:
siv wrote::hm: sånne halser har jeg ikke vært borte i, hvor får man kjøpt de å hva koster de :?:
Du får kanskje kjøpt sånne "halser" eller snuggies – snuggle scarf – som de også heter :P aner ikke hva de koster... men de er ikke så vanskelige å lage.. det er som en hals det er plass til rottene i ;)
ganske smart...
:hm: kjøper man vanlig skjerf da eller er det sånne halser man får kjøpt i sport butikker som er sån du kan tre over hode samtidig som du her det rundt halsen :rottehode:
pazuza06@live.no.

Matmor
Gammelrotte

Post by Matmor »

De ligner dem du får tak i i sportsbutikker - men de har et hull slik at rotta kan krype inn i dem. Dessuten regner jeg med at det er en annen stoffkvalitet i snuggle scarf. Hvis du har tilgang til en symaskin, en buksestrikk, et skråbånd, en saks og et avlagt ( helst rett) bukseben tar det ikke lange tiden å lage et slikt skjerf selv. Joggebukser er myke og fine. Du bare syr sammen åpningen på buksebena så du får en ring, stor nok til å trekke over hodet, klipper hull så rotta kan komme inn, kanter det med skråbåndet og tilpasser strikken så den er komfortabel. :)

siv
River avispapir

Post by siv »

Matmor wrote:De ligner dem du får tak i i sportsbutikker - men de har et hull slik at rotta kan krype inn i dem. Dessuten regner jeg med at det er en annen stoffkvalitet i snuggle scarf. Hvis du har tilgang til en symaskin, en buksestrikk, et skråbånd, en saks og et avlagt ( helst rett) bukseben tar det ikke lange tiden å lage et slikt skjerf selv. Joggebukser er myke og fine. Du bare syr sammen åpningen på buksebena så du får en ring, stor nok til å trekke over hodet, klipper hull så rotta kan komme inn, kanter det med skråbåndet og tilpasser strikken så den er komfortabel. :)
jøss såpass ja :hm: må tenke litt på det, desverre har jeg ing :hm: n sy maskin da, men det er en ide :D må begynne å ta vare på bukser som er for små jeg da hehe
pazuza06@live.no.

Titti
Stjeler mat

Post by Titti »

manglet en del.. skulle stå at man kanskje fikk kjøpt det i nettbutikken til ntf :P hehe.. men har sett etter, var ikke noe... du tar ett flees pledd feks. syr det til en runding (brettes dobbelt) med strikk både oppe og nede. det skal ikke være noe hull utenom de du trer hodet igjenom... rotta vil gå oppi ved halsen... det er veldig smart :D

siv
River avispapir

Post by siv »

Titti wrote:manglet en del.. skulle stå at man kanskje fikk kjøpt det i nettbutikken til ntf :P hehe.. men har sett etter, var ikke noe... du tar ett flees pledd feks. syr det til en runding (brettes dobbelt) med strikk både oppe og nede. det skal ikke være noe hull utenom de du trer hodet igjenom... rotta vil gå oppi ved halsen... det er veldig smart :D
oi :D høres veldig enkelt ut, da må jeg finne ett lite eller mellomstort billig pledd ett sted å så prøve, takk for tipset :bravo:
pazuza06@live.no.

Titti
Stjeler mat

Post by Titti »

bare hyggelig det.. ;) bare husk å ha litt god plass oppi.. ellers blir det jo trangt for den lille :D

siv
River avispapir

Post by siv »

Titti wrote:bare hyggelig det.. ;) bare husk å ha litt god plass oppi.. ellers blir det jo trangt for den lille :D
jepp hehe
pazuza06@live.no.

MiljamJenta
River avispapir

Post by MiljamJenta »

Du kan også kjøpe noe som heter Buff på sportsbutikken :P

siv
River avispapir

Post by siv »

MiljamJenta wrote:Du kan også kjøpe noe som heter Buff på sportsbutikken :P
buff :hm: det må jeg se etter i morgen i sport butikkene, er det en slaks hals det da med hull eller noe, høres i :hm: ntresant ut :D
pazuza06@live.no.

Titti
Stjeler mat

Post by Titti »

buff er en slags halshette som man bruker når man feks kjører motorsykkel,snøscooter osv... jeg tror de er litt for trange tïl å rotta oppi.. for de sitter kanskje godt rundt halsen...

siv
River avispapir

Post by siv »

Titti wrote:buff er en slags halshette som man bruker når man feks kjører motorsykkel,snøscooter osv... jeg tror de er litt for trange tïl å rotta oppi.. for de sitter kanskje godt rundt halsen...
:hm: ok jeg fant ikke noe buff heller i sport butikken når jeg var der i sta å zoo butikken hadde ikke hørt om noe sånt til å ha rotter i i det heletatt :rottehode:
pazuza06@live.no.

MiljamJenta
River avispapir

Post by MiljamJenta »

Titti wrote:buff er en slags halshette som man bruker når man feks kjører motorsykkel,snøscooter osv... jeg tror de er litt for trange tïl å rotta oppi.. for de sitter kanskje godt rundt halsen...
Ja det tenkte jeg ikke på :akt:

Post Reply