Rotteunger i vente!

Alt om avl og genetikk. Behandling av rottemor med barn. Diskusjoner om varianter, farger og tegninger.

Moderator: Moderatorer

Post Reply
utyske
Sofaspiser

Rotteunger i vente!

Post by utyske »

Nå har den ene rotta mi, Frida, blitt gravid, og er i andre uke. :)

Det jeg setter spørsmålstegn ved er buret deres. Jeg har et gitterbur med to etasjer. Frida går sammen med søstra Pernille, og jeg lurer på om jeg bør sette Frida i et eget bur uten etasjer? Noen som har erfaringer med om rotteunger kan ramle ned fra etasjene? Ville tru det...
Frida har hvertfall lagd veldig stort rede nå!

Burde jeg skille Frida og Pernille ved å sette Frida i et eget bur?

Takker for hjelp. :)

kikky
Gammelrotte
Kjønn: Ikke oppgitt

Post by kikky »

dette burde du har lest først.

Ja sett hun i eget bur gjerne før dag 19, gi henne masse redemateriale. ta ut alle hengende hus og skarpe gjenstander.
Anexet med tottebasser og corgis frøkner.

ssilje89
Betarotte

Post by ssilje89 »

oj, blir det stamtavle på de? =)
stikk innom oss på:
www.siljesrotter.webs.com

er ikke helt ferdig med siden enda.

utyske
Sofaspiser

Post by utyske »

Takk for hjelp, Kikky, men tror du har misforstått litt. Nå sitter du sikkert og tenker at jeg bare driver usæriøst og ikke forbereder kull. Men dette kullet har jeg tenkt på siden jeg fikk jentene mine i sommerferien. Jeg hadde allerede ordna meg et ekstra bur, som sto hjemme. Dette buret parra jeg de også i, men var bare usikker på når jentene skulle skilles. Beklager at jeg har fått deg til å misforstå, og håper du ikke har fått et feil inntrykk av meg fordi jeg spørte om et spørsmål.

Silje: Det blir ikke noen registrering, men jeg veit jo foreldre til de kommende ungene, og besteforeldrene på morssiden. Så en.. "hobby-stamtavle"? :p

Lilly-Marie
Markeringsbehov

Post by Lilly-Marie »

får vi se bilde av mor og far og litt om genetikken? alltid moro å se :)
Image MVH Koala Jenta & Koala`s Rotter Image
http://www.geocities.com/koalajenta/rottene.html

utyske
Sofaspiser

Post by utyske »

Jeg kan prøve å få lagt ut noen bilder, ja, er bare litt treig på forum for tida, hehe. Dessuten er jeg litt opptatt med dissa rottene også om ettermiddagen. ;)

Men ska se hva jeg kan få til!

Mor er i alle fall eu. berkshire og far er banded husky. Jeg har valgt å avle på disse to pga lynnet deres, og fordi de ser sunne og friske ut, og er aktive koserotter!

Post Reply