Triks?

Om rottenes temperament og personlighet.

Moderator: Moderatorer

Linda
Markeringsbehov

Post by Linda »

Jeg lærte rotta mi å klatre til toppen av buret når jeg sa "klatre klatre" Det var ganske morsomt å se på, han fikk jo såklart en mais når han hadde klatra helt opp da :)

MiljamJenta
River avispapir

Post by MiljamJenta »

Kult :bravo:
Hilsen Miriam, Ruth og Chili.
http://miljams-tamrotter.piczo.com

siv
River avispapir

Post by siv »

jeg oppdaget i går at den rotte jenta jeg har hatt lengst klattrer oppover benet mitt når jeg sier ja kom da å klapper meg på låret :lol: ganske arti i grunn
har fått ny email. den riktige adressen er:
pazuza06@live.no.

MiljamJenta
River avispapir

Post by MiljamJenta »

Ja :P man finner noen ganger ut at noen triks ligger inne :lol: Man har bare ikke tenkt på det før :D
Hilsen Miriam, Ruth og Chili.
http://miljams-tamrotter.piczo.com

siv
River avispapir

Post by siv »

MiljamJenta wrote:Ja :P man finner noen ganger ut at noen triks ligger inne :lol: Man har bare ikke tenkt på det før :D
nei er rart med det liksom å så kan man stadig finne ut noe nytt de har lært seg som for eks min roxy jeg lurte på om det var bare tilfeldig det med at hun satte seg selv i reise kassa når jeg spurte om hun ville bli med, men i går kveld så spurte jeg igjen om un ville bli med å trommet forsiktig på kassa å etter litt nøling så kom hun :bravo:
pazuza06@live.no.

Lilly-Marie
Markeringsbehov

Post by Lilly-Marie »

mine kan:
kom
mat
nei
kos
vil dere ut
Image MVH Koala Jenta & Koala`s Rotter Image
http://www.geocities.com/koalajenta/rottene.html

Titti
Stjeler mat

Post by Titti »

siv wrote:
rottegal wrote:Faktisk vant den ene,det året.
Mr. Jingels(far til fordbert og spot) og i fjor så vant fordbert hinderløypekonkurransen :lol:
Må desverre rette litt på deg Rottegal :P Junior er far til fordbert og spot.. Mr.Jingels var bestefar han.. hehe... men begge var med i konkuransen og Jingels kom på første mens Junior på andre :D

Mine kan også:
Navnene sine
Skal dere ha mat
nei..
værsegod
gå å legg deg
:akt:
Hilsen Siri,Chevy,Viper,Castro,Lancia og Felicia

kikky
Gammelrotte
Kjønn: Ikke oppgitt

Post by kikky »

Mine kan ikke noen særlig triks for jeg har desverre for lite tålmodighet til å lære jentene noe og guttene er nesten litt for late :roll:

men de fleste av de kommer når jeg smatter, ordet nei kan de hvertfall ikke, hvis ikke de mener det betyr ja vær så god :lol:

de tre guttene jeg hadde tidligere kunne klatre opp på den ene armen for så å klatre ned den andre, men jeg la ikke til noen komando.

har prøvd target stikk og slikt med jentene, men er slitsomt når de løper alle steder og inn i genseren og slikt, gale snuppene.
Anexet med tottebasser og corgis frøkner.

tantepose
Gammelrotte

Post by tantepose »

"HLOKOST,HLOKOST"(frokost...) i hyggelig,litt høy morgenstemme,betyr at alle får en brødbit med smør servert i køyene.Alle strekker ivrig fram hendene og tar imot sin bit."MØSS,MØSS,MØSS,NO E HO MOL HÆM!",da henger alle på luka og skal ut å få suss og kos,sprett og hopp."MØSS,MØSS,MØSS,NO MÅ DÆM KÅMMA Å FÅ MATEN!",med skramlete stemme mens jeg kakker på skåla jeg kommer med.Da raser alle ned til mathylla!Dersom jeg derimot hvisker "møss,møss,møss" ved buret,smatter de og kroer seg oppe køyene sine. :rottehode: :rottehode: :rottehode: :rottehode: :rottehode: :rottehode: :D (De forstår selvsagt også "tåmma åt næ mol!",og det meste andre jeg sier... ;) )

miroxx
Sofaspiser

Post by miroxx »

Nesten ingen av de 16 jeg har hatt har vært noe særlig glad i mat utenfor buret. så å lære dem ting har ikke vært lett.
De få guttene som faktisk spiste utenfor var alt for late :P

Har att en rotte som har hoppa over små hindere ;P men han fikk desverre kreft i ung alder :/

Noen triks til å lære rotter det uten mat da ?:O
_ Kaja _ :D

siv
River avispapir

Post by siv »

miroxx wrote:Nesten ingen av de 16 jeg har hatt har vært noe særlig glad i mat utenfor buret. så å lære dem ting har ikke vært lett.
De få guttene som faktisk spiste utenfor var alt for late :P

Har att en rotte som har hoppa over små hindere ;P men han fikk desverre kreft i ung alder :/

Noen triks til å lære rotter det uten mat da ?:O
mine har omtrent ikke tid til å spise noe utenfor buret :D jeg bruker å tromme forsiktig på transport kassa å si KOM sKAL DERE FÅ BLI MED når jeg skal ha de inn igjen, eller så bare åpner jeg lokket på transport buret å setter det inntil åpningen i buret dems å de hopper frivillig nede i for å vente på å komme opp på leke rommet litt :D når de har vært der oppe med dem så hopper de villig ut fra transport buret å inn i det store buret igjen for de vet de vil få noe ekstra da når de har vært flinke :bravo:
pazuza06@live.no.

Linda
Markeringsbehov

Post by Linda »

Hihi.. det skjedde noe gøy igår! Sniff & Stanley var ute å lekte med med meg på senga, jeg satt oppreist i senga og så klappa jeg meg på skulderen og sa "skulder", så kom begge to klatrende opp på den skulderen! (De pleier aldri å sitte på skulderen). Så tenkte jeg at dette kunne bli et morsomt triks, så jeg henta maisboksen og fortsatte treninga med "skulder". Satt dem ned, sa "skulder" og klappa meg på skulderen, så klatra de opp og fikk en mais:) Stanley skjønte raskt leken og klatra opp hver gang jeg sa "skulder".. Sniff ble lei.. hehe, men morsomt var det likevel, så ikveld blir det mer trening med skulderleken :D

siv
River avispapir

Post by siv »

min roxy har lært av seg selv at når jeg snur pappeske huset motsatt vei, altså snur de riktig vei så er det på tide å gå inn i buret igjen å da piler hun opp i reise buret dems å venter klar på å bli med ned :bravo:

sharon har lært seg navnet sitt
kom
opp
ned
oppe i
:P
pazuza06@live.no.

Lucifer
Sofaspiser

Post by Lucifer »

Lucifer kan:

Nei
Kom her
Navnet sitt
Stå (stå på bakbeina)
Hopp (hoppe opp på noe)

For tiden prøver jeg å utvide hoppkommandoen til å også hoppe over små hinder, men hun hopper opp på dem først og så ned igjen. Men foreløpig er det praktisk med hoppingen som den er, for Lucifer kan ikke klatre så bra, så den er grei hvis jeg vil ha henne på skuldra (da bøyer jeg meg litt ned) eller opp i sofaen. Jeg prøver også å få henne til å gå på bakbeina, men der samarbeider hun ikke helt. Skjønner ikke vitsen.

Jeg vet om en rotte som kunne gå bortover gulvet balanserende på en dorull.
Charlotte (21) og Lady Lucifer (2 1/2)

http://www.tankesverm.blogspot.com

rottegal
Alfatryne

Post by rottegal »

Titti wrote:
siv wrote:
rottegal wrote:Faktisk vant den ene,det året.
Mr. Jingels(far til fordbert og spot) og i fjor så vant fordbert hinderløypekonkurransen :lol:
Må desverre rette litt på deg Rottegal :P Junior er far til fordbert og spot.. Mr.Jingels var bestefar han.. hehe... men begge var med i konkuransen og Jingels kom på første mens Junior på andre :D

Mine kan også:
Navnene sine
Skal dere ha mat
nei..
værsegod
gå å legg deg
:akt:
Ahhh det glemte jeg,men det ligger til familien iallefall :smack: !
Vi skal nok forsvare familiens ære i neste rottemøte. :lol:
Kamilla ~ rotteløs for øyeblikket

Hvil i fred
Sølve - 17.09-07 - 04.11-08
Spot - 03.06.07 - 08.12-08
Fordbert - 03.06.07 - 05.2009
Pac-Man - 06.08.12 - 20.09.2013

Post Reply