Kramper??

Sykdommer og parasitter

Moderator: Moderatorer

Post Reply
Kikkii
Pinky

Kramper??

Post by Kikkii »

Hei, trenger litt hjelp og råd ang eldste jenta mi Turbo.
I det siste har hun blitt endel tynnere og virker mye slappere enn før.
I dag skjedde det noe som jeg ikke aner hva kan være.
Hun har fått et par krampe anfall, hvor det virker som om hun mister helt kontroll over kroppen sin. Etterpå var hun helt slapp og gloheit, jeg tok henne litt i vasken med lunket vann og etter det ble hun kvikkere. Har ringt veterinær, og hun visste ikke hva det kunne være, og det er ikke lenge siden hun har vært på sjekk hos vet, da var ingenting galt.

Noen som har opplevd noe lignende som kunne kommet med noen råd?

Er redd for at hun kanskje kan ha forstoppelse også :(
Hun er 1 1/2 halvt år.

Trenger virkelig hjelp for å finne ut hva dette kan være
:leftrat: Frøya og Frøken :rightrat:

R.I.P Sara, Bolla og Turbo

kikky
Gammelrotte
Kjønn: Ikke oppgitt

Post by kikky »

hørtes ut som om hun kan ha hatt epilepsi(?) anfall, sist jeg hørte om dette på rotte var den lik din rett etter anfallet..

Kikkii
Pinky

Post by Kikkii »

Huff :( Noen som vet hva man kan gjøre hjemme for å forhindre flere anfall? Skal til vet i morgen, men syns hu virker litt svak nå. Hun spiser masse, men drikker ingenting.
:leftrat: Frøya og Frøken :rightrat:

R.I.P Sara, Bolla og Turbo

Matmor
Gammelrotte

Post by Matmor »

Hun har fått et par krampe anfall, hvor det virker som om hun mister helt kontroll over kroppen sin. Etterpå var hun helt slapp og gloheit, jeg tok henne litt i vasken med lunket vann og etter det ble hun kvikkere.
Jeg tenkte faktisk på feberkramper, hvis hun var uvanlig varm... og siden hun ble kvikkere av lunkent vann. Men jeg vet ikke om rotter får feberkramper. I så tilfelle er det om å gjøre at hun ikke blir for varm igjen. Men hun skal ikke fryse heller.

Hvis hun spiser masse men ikke drikker, så gi henne mat med mye vann i! Kokte grønnsaker burde også sette igang fordøyelsen hvis hun har lettere forstoppelse. Er det mer alvorlig kan det hende veterinæren anbefaler flytende paraffin eller noe slikt. Det er uten resept, men du har antagelig ikke noe slikt liggende. Og det spørs om du får henne til å spise vaselin, hvis du har det i stedet.

Post Reply