Stressa av andre rotter

Om rottenes temperament og personlighet.

Moderator: Moderatorer

Post Reply
heidiii
Betarotte

Stressa av andre rotter

Post by heidiii »

Jeg tok inn ett par rotter som jeg forsøker å finne et hjem til, men det viser seg at Frank (Frank og Harald bor her fast, i sitt eget bur) bare blir mer og mer stressa av at fosterrottene er her. Harald har lekt med de andre rottene. Det begynner å gå ut over Harald i ganske stor grad, mye bølling fra Frank. Veldig usikker på hva jeg skal gjøre nå, har ikke prøvd noen introduksjoner siden sist, iom at Frank pigger seg opp ved selv det minste luktstreif fra de andre. I utgangspunktet trodde jeg at kanskje det ville hjelpe, men jeg er usikker nå. Harald blir også stressa av Franks bølling og stress, og det er i det hele tatt veldig utrivelig for dem nå.
Jeg forsøker å finne et sted å bo for rottene, men det har ikke vært noen respons så langt. Hva kan jeg gjøre for Frank i mellomtiden? (Avstand, eller flere forsøk på tilvenning. Tatt til meg Matmors forslag for introduksjoner.)
Han virker både territoriell og redd for å miste sjefsrollen.

tantepose
Gammelrotte

Post by tantepose »

Dersom du har tenkt å omplassere dem er det vel like bra du har dem i to bur,litt fra hverandre,og ikke stresser dem med introduksjoner mer. :)

heidiii
Betarotte

Post by heidiii »

Nei, tanken var i utgangspunktet at jeg leste (om det var her eller et annet sted) at rotter kan stresse hvis de lukter andre rotter de ikke vet hvem er, og det gjorde jo Frank. Han vet jo at de er her, selv om de ikke treffes. Derfor prøvde jeg å introdusere dem, i håp om at det ville hjelpe, men det gjorde det altså ikke.

Post Reply