Ringte Mattilsynet

Generelt om rotter, spørsmål om rotter som ikke passer inn under de andre kategoriene

Moderator: Moderatorer

Locked
Lillith

Ringte Mattilsynet

Post by Lillith »

Jeg ringte mattilsynet i dag, etter å ha lest litt i går så jeg at Kari Mette har hatt samme problem med dyrebutikken som jeg..
De ble glade for at jeg ringte, og jeg følte absolutt at de tok meg på alvor.

Var og leverte rotteungen i sted, tøft men følte at jeg ikke hadde noe valg.. Hun som tok han i mot, sa at de skulle kontakte dyrlegen å se om noe kunne gjøres. Håper det!

Heidi
Gammelrotte

Post by Heidi »

Gav Mattilsynet inntrykk av at det var noe de kunne gjøre? Var de interesserte i å få rapporter om alle slike tilfeller av uvettige dyrebutikker?

Lillith

Post by Lillith »

De skulle ta en grundig kontroll der, fikk jeg beskjed om. Hun jeg pratet med, var takknemlig og glad for at jeg ringte. Som hun sa, de er avhengige av tilbakemeldinger fra publikum, for å vite hvem og hva de skal kontrollere.

Heidi
Gammelrotte

Post by Heidi »

Yay, endelig et sted å henvende seg! Hvem i Mattilsynet snakket du med? Ringte du bare sentralbordet? Greit å vite hvilken instans man skal spørre etter.

kari mette
Omegarotte

Post by kari mette »

Flott at du fant fram til noen og henvende seg til!

Det er fint det blir en kontroll der, det har vært noen underlige ting der!

Hamster plutselig føder, og syke rotter som jeg har opplevd.
Jeg vet at de nå har til salgs rottunger som er avlet i butikken.
Jeg spurte om foreldrene til ungene. Faren var dø da han hadde blitt syk. Moren var hos ungene i butikken.
Kari Mette
Knerten og Rikard

Heidi
Gammelrotte

Post by Heidi »

Forresten så hadde det vært fint for oss andre om navnet på disse dyrebutikkene ble nevnt, så vi vet hvilke vi skal holde oss unna inntil videre. Mulig det står i en annen tråd? Jeg har akkurat kommet fra ferie og det er litt vanskelig å holde styr på alle nye diskusjoner ;)

tessa

Post by tessa »

Tror det er en del dyrebutikker som burde ha besøk av mattilsynet. Det fins jo noen dyrebutikkeiere som ikke bryr seg om dyrene og ikke vet nok om dem.
Har en venninne som jobber i dyrebutikk. En dag hun kom på jobb var sjefen der allerede og han hadde støvsugd på dyrerommet. Hun skulle begynne å skifte vann på dyrene og gjett hva hun ser i vasken? Der ligger det en liten dverghamster, våt, blodig og puster så vidt!!! Denne lille dverghamsteren hadde klart å komme seg ut av buret i løpet av natta og havnet inni støvsugeren (de har sånn støvsuger med vann inni). Han bare lot den ligge i vasken og sa til venninna mi: "legg den inni noe høy i et lite reisebur så ikke kundene ser den!" Også gikk han...
Den døde jo noen minutter senere, men det er jo forferdelig at han ikke følte eller gjorde noe mer! Jeg fikk vondt inni meg da jeg hørte det...
Jeg syns ikke sånne folk skulle hatt lov til å ha butikk :evil:

Lillith

Post by Lillith »

Jeg ringte sentralbordet, vet ikke hva hun het som jeg pratet med, men det var tydelig at de var oppgitt over holdningen til mange dyrebutikker. Ser dere noe galt, ring de!

Jeg så på det kullet du nevnte, Kari Mette, og spurte om de, men etter å ha lest her og ikke minst det du har nevnt, tør jeg ikke å kjøpe fra dyrebutikkene lenger!
Har hatt en rotte før Philip, Ulf var også kjøpt i dyrebutikk, han ble 3 år, kjempekosete og herlig gutt! Phillip har og vært fin, noe hyper til tider men de er jo forskjellige av person de og.

Men en dårlig erfaring er nok! Spesielt når man får høre enda mer...

De hadde Lillemannen på bakrommet forresten, var der for å handle inn litt i dag, de har vært i kontakt med dyrlegen, så han får iallefall en sjanse.

Locked