Ned fra sofaen
Moderator: Moderatorer
Ned fra sofaen
Jentene mine har aldri vært noe særlig til å hoppe ned fra ting. Klatre opp er en helt annen ting, men de har alltid holdt seg oppi møblene. Nå har plutselig Nemi og Lise funnet ut at det går an å klatre ned fra sofaen. De har bestemt seg for at de skal ned igjen, samme hva som må til. De har prøvd det meste. De må over meg for å komme til kanten de vil ned fra. Så de har prøvd å gå rundt på mange måter, grave seg bak meg, gå opp på magen min og være der litt og så prøve seg og selvfølgelig: bare sjekke om det hjelper å gjøre det mye fortere.
Er det noen som vet om det kan gå an å få dem til å slutte, eller må jeg bare finne meg i at de nå vet at det går an å gå på gulvet som er mye nærmere og mer tilgjengelig enn de trodde?
Er det noen som vet om det kan gå an å få dem til å slutte, eller må jeg bare finne meg i at de nå vet at det går an å gå på gulvet som er mye nærmere og mer tilgjengelig enn de trodde?
enig med kikky her, er nok mye som skal til for å stoppe de nå tenker jeg
min roxy hopet ned fra sofaen den første gangen jeg hadde henne der, å vi måtte lete etter henne å få tak i henne, så etter det har jeg ikke hatt henne i sofaen
nå får hun spinge på gulvet oppe på leke rommet i steden sammens med sharon å ettersom de har fått ett nytt bur som står på gulvet der, så går de ut å inn av det selv, har alltså ikke tatt noen sjanser på å ha henne i sofaen 

har fått ny email. den riktige adressen er:
pazuza06@live.no.
pazuza06@live.no.
Da var jentene på gulvet. Alle sammen. Det var meg som puttet dem der, så kanskje de ikke helt skjønte hvordan man kommer seg fra sofa til gulv... Lov å håpe, selv om jeg egentlig ikke tror det. Nå løper de rundt og undersøker og rister palmen min. Tenkte jeg skulle blande litt babygrøt for å øke sjansen for å få tak i alle uten særlig problemer. Og de har bur, faktisk to, som de kan gå på do, drikke og spise i... Så vi får se. Kanskje det blir litt bilder også....
De var høyt og lavt og alle steder i mellom. De kom opp i sofaen igjen, oppå bordet og til og med klatret oppå tørkestativet. Men så gnagde noen over ledningen til den ene eksterne harddisken min, så ble det fengsel på alle sammen i nyvasket bur. Må beskytte ledningene mine bedre. Det positive var at de hadde det kjekt og at de var null problem å få inn i buret igjen. Alle sammen var enkle å fange. Nå ligger de i det store buret og sover.
Ja... Kjæresten min er profesjonell datanerd under utdanning og pappaen min er sjefen for en hel haug med sånne, så det ble veldig naturlig å ha masse datating og ledninger og sånn her. Tror jeg får kjøpe en del rør og ha utenpå eller noe annet, for det blir veldig vanskelig å gjøre ledningene utilgjengelige og enda verre å sperre av området de er på. Får ta meg en tur på class ohlson eller rørleggerforretning eller noe og se om de har noe som er brukbart.
Jeg lover
Sånn info er nyttig for mange. Jeg har ikke nok rom til å kunne ha rottene på gulvet uten rottesikring av spesielt de minste ledningene. Det er faktisk sånn at jeg har lyst på ny leilighet med et ekstra rom hvor jeg kan unngå ledninger på gulvet. Fra i morgen til tirsdag skal jeg og jentene bo i huset til mamma og pappa og passe hus og søsken. Der er det gang og litt sånn de kan løpe på.

leke rommet til rottene mine er på det ene badet vårt det brukes omtrent ikke til noe annet en rotte rom så buret å lekene dems står der så jeg bare åpner lukene i buret når de skal ut da går de ut å inn som de vil, jeg må ha ett eget rom til de forde vi har 2 katter oxo 

har fått ny email. den riktige adressen er:
pazuza06@live.no.
pazuza06@live.no.