vekt...
Moderator: Moderatorer
vekt...
hvor mye er normal vekt for en normalt stor hunnrotte på ca 3mnd?
Mvh Karoline
www.sjobeng.no
www.sjobeng.no
Det afhænger meget af hunrotten
Jeg har set hunrotter i den alder fra alt mellem 120 gram og 350 gram.

Annbritt Jørgensen
www.tamrotten.dk
www.tamrotten.dk
når jeg veide mine igår var hunbare små 157gram. har ei anna jente på 2mnd og hun veier 183, syns ikke hun er speielt stor. men jeg er ikke så overrasket over at hun er så liten igrunnen...mens mora gikk drektig og diet ungene fikk hun ingeting annet en puffet hvete og spise. og ungene ble tatt fra da de var 3 uker. men er 183gram da passende for ei på 2mnd?
Mvh Karoline
www.sjobeng.no
www.sjobeng.no
Ja, 183 gram er en pæn vægt, for en 2 mdrs rotte
At din anden pige er så lille er nok pga, som du også selv siger, de dårlige opvækstsforhold.

Annbritt Jørgensen
www.tamrotten.dk
www.tamrotten.dk
fordi oppdretteren hadde 40 rotter og 40 ørkenrotter og fant ut at det var det billigste han kunne fore dem på. i tillegg til solsikkefrø, men mange viste tegn på "allergi" (for mye fett de ikke ble kvitt da) så de kutta han ut. jeg fikk rotta da han bestemte seg for å slutte, da var hun ca tre uker gammel og mora hennes reiste også. generelt sett var de fleste rottene hans små, nok for de alle fikk det samme foret hele tiden og ble tidlig avvent.
Mvh Karoline
www.sjobeng.no
www.sjobeng.no
joda, sammen med den jenta kom det også ei gravid, ungene ble født litt etter jeg hadde fått henne, og 2mnd jenta mi er fra det kullet, så de har tydligvis fått mer næring. forer de på premium prestige rat som jeg blander med luxus hamster, parakitt blanding osv alt mulig jeg kan finne på igrunnen... i tillegg får de grisehaler (meget godt mottat), litt kjøtt eller fisk hver dag og noe grøntfor som diverse frukt, løvetann eller lignende. har et kull som er 5uker idag, vekten er endel spredt iblandt dem, den minste er på 88gram og den største nøyaktig 100gram.
Mvh Karoline
www.sjobeng.no
www.sjobeng.no
jepp, sånne inntørkede, fåes sikkert på de fleste dyrebutikk. rottene kasta seg over den, fint tidsfordriv også 

Mvh Karoline
www.sjobeng.no
www.sjobeng.no