Kastrering av hannrotter
Moderator: Moderatorer
Kastrering av hannrotter
Noen som vet når hannene kan kastreres?
Og pris på hva det koster?
Det er nesten ingen respons på hannrotter, er det sånn at hun-rotter er å foretrekke, og i så fall, hvorfor?
Og pris på hva det koster?
Det er nesten ingen respons på hannrotter, er det sånn at hun-rotter er å foretrekke, og i så fall, hvorfor?
-
- River avispapir
Jeg tror hanrottene må være oger 8 uker
iallefall ikke før...
Jeg tror det koster mellom 800 og 1000kr
Hanrotter har et rykte på seg at de lukter mer en hunnene, at de sloss mer + at de tisser utenfor buret
Men de er også mer kosete en hunnene som noen synes det er å foretrekke

Hanrotter har et rykte på seg at de lukter mer en hunnene, at de sloss mer + at de tisser utenfor buret

Hilsen Miriam, Ruth og Chili.
http://miljams-tamrotter.piczo.com
http://miljams-tamrotter.piczo.com
Å dæven, 1000 kroner?MiljamJenta wrote:Jeg tror hanrottene må være oger 8 ukeriallefall ikke før...
Hanrotter har et rykte på seg at de lukter mer en hunnene, at de sloss mer + at de tisser utenfor buret![]()

Lukter mer, ja det vil jeg tro. Lukter helt forferdelig her nå, greit de er flere, men mye strammere lukt. Jeg tåler litt lukt, men nå er det i meste laget

En vennine av meg betalte 700,- kr for det! Trodde hann rotter helst måtte være eldre enn til og med 8 uker??
Men det kan jo godt hende 

Hilsen Karen, Cilla, Parvati og Gulla
KO's oppdrett Nesodden
www.kosoppdrett.piczo.com
15 år - 09/05-09
KO's oppdrett Nesodden
15 år - 09/05-09
Jeg betalte 750 kr per rotte da jeg kastrerte Sam og Harry!
Men synes det var verdt det, kjempeflink veterinær som var oppriktig interessert og glad i rotter. Fikk høre at rottene måtte ha litt størrelse for å tåle operasjonen best mulig, mine var ca. 3 mnd da de ble kastrert.
Synes ikke kastreringen gjorde så veldig mye for tissingen, de fortsatte å sloss og tisse på hverandre i mange uker etter kastreringen...men nå som Sam er alenerotte tisser han minimalt utenfor buret. Han har til og med begynt å tisse på en klut jeg har i sofaen, fremfor å tisse på meg eller sofaen.
I perioder tisser han på meg, sånn demonstrativt, men når jeg legger ham på ryggen og klør ham på magen hver gang han prøver seg slutter han med "yppe-tissingen" sin:)
(Misforstå meg rett; oppfordrer ikke til å holde rotter alene, det er bare det som funket best med Sam etter at Harry døde).

Synes ikke kastreringen gjorde så veldig mye for tissingen, de fortsatte å sloss og tisse på hverandre i mange uker etter kastreringen...men nå som Sam er alenerotte tisser han minimalt utenfor buret. Han har til og med begynt å tisse på en klut jeg har i sofaen, fremfor å tisse på meg eller sofaen.
I perioder tisser han på meg, sånn demonstrativt, men når jeg legger ham på ryggen og klør ham på magen hver gang han prøver seg slutter han med "yppe-tissingen" sin:)
(Misforstå meg rett; oppfordrer ikke til å holde rotter alene, det er bare det som funket best med Sam etter at Harry døde).
Har ingen schnuskier for tiden
..RIP Alfi,Frederikke,Fredrik,Gunnar,Benny,Sam & Harry; alltid i hjertet mitt.

-
- Alfatryne
ta en ringerunde hos ulike veterinærer, og hør samtidig om de har erfaring med narkose på rotter.
synes forresten det er kjøpers ansvar å kastrere, ikke oppdretters. men det hindrer i hvertfall flere uplanlagte kull!
synes det er leit at du ikke får solgt hannene. før sverget jeg til hunner, men nå har jeg hanner og er fornøyd med det. du kan jo evt få med i annonser osv at hannrotter gjerne er roligere enn hunner. det er jo riktig. smak og behag er en ting, men fordommer bør ikke få ødelegge.
jeg synes også at dyrebutikken bør hjelpe deg med litt mer enn bare å ta de som blir "til overs". du har jammen ikke kjøpt to drektige rotter med vilje! gratis mat for alle sammen kunne jo vært noe...
ps, jeg tror mange av prisene som har vært nevnt her er storby-priser. ute i bushen er det billigere. det kan være tildels stoooore forskjeller i pris avhengig av geografi.
synes forresten det er kjøpers ansvar å kastrere, ikke oppdretters. men det hindrer i hvertfall flere uplanlagte kull!
synes det er leit at du ikke får solgt hannene. før sverget jeg til hunner, men nå har jeg hanner og er fornøyd med det. du kan jo evt få med i annonser osv at hannrotter gjerne er roligere enn hunner. det er jo riktig. smak og behag er en ting, men fordommer bør ikke få ødelegge.
jeg synes også at dyrebutikken bør hjelpe deg med litt mer enn bare å ta de som blir "til overs". du har jammen ikke kjøpt to drektige rotter med vilje! gratis mat for alle sammen kunne jo vært noe...

ps, jeg tror mange av prisene som har vært nevnt her er storby-priser. ute i bushen er det billigere. det kan være tildels stoooore forskjeller i pris avhengig av geografi.
http://www.lakrisklubb.piczo.com
-for deg som er glad i lakris
http://www.johannazoo.webs.com
-besøk min dyreside!
-for deg som er glad i lakris
http://www.johannazoo.webs.com
-besøk min dyreside!
Det var en eventuell kjøper som lurte på om hun ville ha noen, men da måtte hun kastrere de, for å kunne ha de med jenterottene sine. Men hun bor så langt unna, at det ikke blir aktuelt.
Ja det er synd at gutterottene ikke får hjem, men Renya skal jo ha 3
Skal ringe rundt til dyrebutikker igjen over helga, og høre om noen vil ha. Har ikke så mye annet valg, kan desverre ikke beholde de. Blir 4 rotter her til slutt (kanskje 5 hvis jeg klarer å få gubben med på det), men ellers må de andre ut.
Ja det er synd at gutterottene ikke får hjem, men Renya skal jo ha 3

Skal ringe rundt til dyrebutikker igjen over helga, og høre om noen vil ha. Har ikke så mye annet valg, kan desverre ikke beholde de. Blir 4 rotter her til slutt (kanskje 5 hvis jeg klarer å få gubben med på det), men ellers må de andre ut.

Så fint at du kan beholde så mange selv
...men så dumt at du kanskje må kvitte deg med noen også... 

Hilsen Karen, Cilla, Parvati og Gulla
KO's oppdrett Nesodden
15 år - 09/05-09
KO's oppdrett Nesodden
15 år - 09/05-09