Skal på to ukers ferie og lurer på om jeg skal ta med rottusene hjem i stedet for å la noen passe dem. Turen hjem tar 4 1/2 time med bil, ser at det er litt uenighet her om man bør kjøre langt med rottene...har hatt den ene med en gang før og han virka litt stressa, var ganske utkjørt da vi kom frem.
Hvor stort bør et reisebur være for en rotte? Har den ene i et stort kaninbur men den andre må sitte i et hamsterbur (52x37x36) (kan ikke ha dem sammen for da sloss de) er det for lite til 4 1/2 time i bil?
Noen som har meninger om det er lurt eller ikke? Er veldig i tvil.
Nei, jeg synes ikke det er for lite, vi drar på hytta ofte og da har jeg dem i et lite shiuaua bur(3 timer). Vis du har vann og mat så går det nok fint Det sikkert noen andre som sier noe annet, men dette er min menig iallefall
Jeg syns det er en fin størrelse Passer helt fint! Jeg drar på hytta i et litt mindre bur en vanlig (nesten 4-timer ) og dette går helt fint! Pleier å ta dem ut litt jeg da, så de får gjort noe annet enn å bare sitte i buret og humpe rundt! Nok med vann som MiljamJenta sier, så tror jeg ikke det er noe problem
Hilsen Karen, Cilla, Parvati og Gulla
KO's oppdrett Nesodden www.kosoppdrett.piczo.com
15 år - 09/05-09
Jeg tror det går helt fint, de TÅLER å bo litt trangt i et par timer. Det er jo ikke akkurat sånn at de er superaktive døgnet rundt når de er i det store buret sitt heller ? Rotter flest liker å slappe av, og det er nok det de kommer til å gjøre når de har blitt vant til reiseburet og bilen. Snakk med rottisene, ta de ut en gang i blant hvis du er trygg på at de ikke rømmer fra deg og forsvinner under setene eller noe, så går det nok fint !
For den nervøse rotta er det viktig at han/hun har noe den kan gjemme seg i, f.eks under et teppe eller hvis du har plass i buret; et lite hus.
Har ingen schnuskier for tiden ..RIP Alfi,Frederikke,Fredrik,Gunnar,Benny,Sam & Harry; alltid i hjertet mitt.