Agility?

Om rottenes temperament og personlighet.

Moderator: Moderatorer

Karen---
Alfatryne

Agility?

Post by Karen--- »

Er det noen her som driver med agility med rottene sine? Hadde vært gøy å prøve en gang :D Det ser innmari morsomt ut!

Bare se på det her :D :

http://www.youtube.com/watch?v=VbXfftGiaxQ&NR=1

Hvis noen her driver med det, er det bare å si i fra og srive tips og sånt :)
Hilsen Karen, Cilla, Parvati og Gulla
KO's oppdrett Nesodden
www.kosoppdrett.piczo.com
15 år - 09/05-09

kikky
Gammelrotte
Kjønn: Ikke oppgitt

Post by kikky »

*Tråden er flyttet fra generelle spørsmål*

siv
River avispapir

Post by siv »

kul video, har sett den før :P har vært ikke på tanken å prøve med mine jeg oxo, men har ikke kommet lengre en med tanken :lol:
har fått ny email. den riktige adressen er:
pazuza06@live.no.

MiljamJenta
River avispapir

Post by MiljamJenta »

Jeg har lert den ene rotta mi gi labb :bravo: Det er ikke agility men noe man lærer hunder også :D
Når to av rottene mine var mindere snudde jeg snowboardet opp ned, og satt den ene delen på skrivebordet og den andre på gulvet, så det ble en sklie, og hver gang rottene sklei ned fikk de en yuoghurt drops :P Gjett om de sklei mye når de hadde lært det!!
Hilsen Miriam, Ruth og Chili.
http://miljams-tamrotter.piczo.com

siv
River avispapir

Post by siv »

kult :lol: mine kan nei, ikke noe tull, opp, ned, og nede i, men er ikke alltid de gidder å bry seg med det :lol:
pazuza06@live.no.

Linda
Markeringsbehov

Post by Linda »

Det er så sinnsykt stilig med agility hos rotter! Jeg blir helt imponert.. Har lært den ene rotta mi "hopp" bare, så hun hopper opp på taket på pappesken, har vært inne på tanken å drevet med agility, men man trenger jo utstyr og baner.. utstyret på den vidoen du la ut var jo kjempe bra! Noen som vet hvor man får kjøpt slikt utstyr? jeg er for dårlig til å begynne å lage det selv.. :oops:

Karen---
Alfatryne

Post by Karen--- »

Nei, det er det jog også lurer på! Jeg syns det er utrolig stilig da :D Pim og Cilla kan "kom" og "vent" (eller vent sliter vi fortsatt litt med men... :P) og vi begynner å bli gode på å hoppe over pappesker og gå gjennom rør! Problemet er bare det at ingen av de er så glade i mat/godsaker! Da blir det fort litt vanskligere :? Eller de kan ha perioder hvor de er ekstremt glad i youghurt drops men dette varierer ;) Da må jeg ihvertfall ha noe som lukter nam :)
Man kan jo bare bruke rør, esker, tau, små ringer osv som de kan hoppe/ gå over og sånt da :)
KO's oppdrett Nesodden
15 år - 09/05-09

siv
River avispapir

Post by siv »

Karen--- wrote:Nei, det er det jog også lurer på! Jeg syns det er utrolig stilig da :D Pim og Cilla kan "kom" og "vent" (eller vent sliter vi fortsatt litt med men... :P) og vi begynner å bli gode på å hoppe over pappesker og gå gjennom rør! Problemet er bare det at ingen av de er så glade i mat/godsaker! Da blir det fort litt vanskligere :? Eller de kan ha perioder hvor de er ekstremt glad i youghurt drops men dette varierer ;) Da må jeg ihvertfall ha noe som lukter nam :)
Man kan jo bare bruke rør, esker, tau, små ringer osv som de kan hoppe/ gå over og sånt da :)
har du prøvd med mais, mine er veldig glad i det , det brukte jeg når jeg trenet mine med ord :)
pazuza06@live.no.

Christi
Bygger bol

Post by Christi »

Jeg kjøpte klikker i dag faktisk! Så da blir det trening for alle penga i sommer ;) Jeg kom hjem ganske seint i dag men klarte ikke vente; så det første Sam og jeg trente på i dag var "ta godis=klikk". Fungerte bra! Han ble veldig fort vant til klikkelydene. Jeg ble inspirert av denne nettsiden her :
http://www.ratsratsrats.com/clicker_training
Har ingen schnuskier for tiden :(..RIP Alfi,Frederikke,Fredrik,Gunnar,Benny,Sam & Harry; alltid i hjertet mitt.

Elisabeth
Betarotte

Post by Elisabeth »

Åh, det har jeg også hatt veldig lyst til å prøve. Men da må jeg nesten jobbe med dem en og en, og det blir mye arbeid med mange i forhold til å ha bare en krabat å trene. Nesten så man kanskje bør fokusere litt ekstra på dem som viser interesse og lærevilje da....

Karen---
Alfatryne

Post by Karen--- »

Christi:

Har du hørt en klikker til hund noen gang? Høres det likt ut som en rotte klikker? Har hunde klikker til vofsen her hjemme, kankje det hadde gått ann å bruke den til Pim og Cilla? Men det er jo selvfølgelig bare hvis det er sånn at lyden ikke er for høy osv... ;)
KO's oppdrett Nesodden
15 år - 09/05-09

Christi
Bygger bol

Post by Christi »

Det var bare en type clicker i butikken, tror den var beregnet på hund egentlig! Den var ikke dyr, kanskje 30 kr, så jeg tok sjansen (det stemmer at noen rotter synes hunde-klikkere lager for høy lyd).
Sam skvatt litt de første klikkene men siden han fikk mat hver gang jeg klikket ble han fort vant til den :) Tror du bare må prøve!
Har ingen schnuskier for tiden :(..RIP Alfi,Frederikke,Fredrik,Gunnar,Benny,Sam & Harry; alltid i hjertet mitt.

Ida
Betarotte

Post by Ida »

Jeg har brukt kulepenn som klikker, fungerte kjempebra på mine!

Karen---
Alfatryne

Post by Karen--- »

Ok, da funker det sikker fint! :) Får prøve meg litt frem med klikker'n vi har fra før da! Tror den blir litt høy for Pim's følsomme ører, men det er vel bare en vane sak ;)
KO's oppdrett Nesodden
15 år - 09/05-09

H+B+S
Betarotte

Post by H+B+S »

Jeg har veldig lyst å lære rottene mine agility, men vet ikke om de er smart nok. Eier av to blondiner jeg :)

Wow, rotter som spiller basketball :O
http://www.youtube.com/watch?v=41ZW0OGp4HE&NR=1
Rotteløs ! ;o
Savner Boss, Søppel og Lavendel ! :/

http://sites.google.com/site/kiddosrats/
Ny = Under oppbygging

Post Reply