gjort rent
Moderator: Moderatorer
gjort rent
for første gang siden jeg fikk de to rottene mine,har jeg nå gjort rent hele buret + vasket det!
Plukket bæsj i en kasse med sand!
Sitter å ser på dem nå, dem har fått kurv som henger fra taken og ned + en slik hengekøye,midt i buret.
+ at de har klatrestativ,grener og tunneller.
Synes ikke de utforsker så veldig mye,ser ut som om de bare vil finne et sted å sove.
Men dem sover i kurven? trenger man hus oxo ?
Plukket bæsj i en kasse med sand!
Sitter å ser på dem nå, dem har fått kurv som henger fra taken og ned + en slik hengekøye,midt i buret.
+ at de har klatrestativ,grener og tunneller.
Synes ikke de utforsker så veldig mye,ser ut som om de bare vil finne et sted å sove.
Men dem sover i kurven? trenger man hus oxo ?
Tja, det er vel forskjellige meninger om det, men hvis rottene har bra nok med bol/rede matriale så går det nok greit! Mine bruker hengekøya si mer enn hus (jeg bruker begge deler!), og de pleier å ta med seg tøy stoff opp dit som de legger seg under, så de kan gjemme seg, så det fikser de nok fint
Men jeg trodde du hadde hatt rottene dine ganske lenge jeg, sånn i forhold til å ta buret? Eller bæsjer de kanskje ikke så mye?

Men jeg trodde du hadde hatt rottene dine ganske lenge jeg, sånn i forhold til å ta buret? Eller bæsjer de kanskje ikke så mye?

Hilsen Karen, Cilla, Parvati og Gulla
KO's oppdrett Nesodden
www.kosoppdrett.piczo.com
15 år - 09/05-09
KO's oppdrett Nesodden
15 år - 09/05-09
Na, har hatt to, i ca 2 uker.
Da jeg fikk Martha gjorde jeg jo rent i hele buret + vasket det.
Men har sjekket buret og de gjør fra seg der det er sand ( i en boks) har enda ikke funnet noe serlig tiss i buret.
Tror dem bruker boksen til alt.
Boksen ble da tømt,rengjort + ny sand i dag oxo , tar den to dager i uka!
holder det ikke? burde jeg vaske hele buret en gang i uka?
Da jeg fikk Martha gjorde jeg jo rent i hele buret + vasket det.
Men har sjekket buret og de gjør fra seg der det er sand ( i en boks) har enda ikke funnet noe serlig tiss i buret.
Tror dem bruker boksen til alt.
Boksen ble da tømt,rengjort + ny sand i dag oxo , tar den to dager i uka!
holder det ikke? burde jeg vaske hele buret en gang i uka?
Jeg kjøpte ei hengekøye til mine, men etter lang tid blei denne full av markering og bitemerker, så jeg tok den ut og la inn et håndle som jeg festa i toppen av gitteret. Dermed er håndkleet litt hule-aktig. Men tror dette håndkleet er kommet for å bli, det er det de har sovet mest i. Tror det blei mer populært enn jeg hadde trudd!
Skal ikke så mye avanserte greiene til, om de liker det du allerede har der, ser jeg ikke noen grunn til å ha enda en soveplass der. Heller noe å klatre i, så de får aktivisert seg litt.
Edit: Buret bør vaskes minst en gang i uka, ja.

Skal ikke så mye avanserte greiene til, om de liker det du allerede har der, ser jeg ikke noen grunn til å ha enda en soveplass der. Heller noe å klatre i, så de får aktivisert seg litt.

Edit: Buret bør vaskes minst en gang i uka, ja.

Jeg hadde hus til mine helt fra jeg fikk de to første, men da de sluttet å være redde, ble det forlatt, og jeg har ikke sett det brukt til noe fornuftig på mange mange måneder. Så for et par uker siden tok jeg det ut.
Da Nemi og Lise hadde vært hos meg bare noen uker, de var de første jeg fikk, begynte de å sove på hyllen i det buret de hadde da. Det har de fortsatt med
Jeg har kjøpt litt hengekøyer på ebay, og en sånn tunnel som man henger opp. De elsket tunnelen, og etter at hengekøyen hadde hengt urørt i buret i nesten en måned begynte de å bruke den litt også. Nå har de bare en hengekøye, siden det meste annet er til vask. Til vanlig sover alle 5 oppe på øverste hylle. De pleier å få inn kjøkkenhåndklær som jeg legger på hyllene i et fåfengt forsøk på å samle opp tisset som flyter der, men de er jenter, og liker å ordne ting. Nå ligger to av de tre kjøkkenhåndklærne oppe på øverste hylle, sammen med 3/4 av avispapiret jeg la under strøet i bunnen, oppstrimlet. Det siste håndkleet er plassert pent i doen. Rare små troll....
Da Nemi og Lise hadde vært hos meg bare noen uker, de var de første jeg fikk, begynte de å sove på hyllen i det buret de hadde da. Det har de fortsatt med
Jeg har kjøpt litt hengekøyer på ebay, og en sånn tunnel som man henger opp. De elsket tunnelen, og etter at hengekøyen hadde hengt urørt i buret i nesten en måned begynte de å bruke den litt også. Nå har de bare en hengekøye, siden det meste annet er til vask. Til vanlig sover alle 5 oppe på øverste hylle. De pleier å få inn kjøkkenhåndklær som jeg legger på hyllene i et fåfengt forsøk på å samle opp tisset som flyter der, men de er jenter, og liker å ordne ting. Nå ligger to av de tre kjøkkenhåndklærne oppe på øverste hylle, sammen med 3/4 av avispapiret jeg la under strøet i bunnen, oppstrimlet. Det siste håndkleet er plassert pent i doen. Rare små troll....
-
- Betarotte
Jeg har brukt en gammel burdel til et hamsterbur som ser ut som en bru til å lage sovehus av. Denne pleier jeg å tre en gammel t-skjorte over slik at den får fire "vegger". Inni legger jeg avispapir eller et håndkle. Det er den de ligger i hvis de skal sove lenge, mens de bruker hengekøyer og andre opphengsting til å bare ta en kjapp lur i.
Jeg vil tro at de liker å ha en plass de kan gjemme seg ordentlig godt og få skikkelig ro uten å bli sett.
Jeg vil tro at de liker å ha en plass de kan gjemme seg ordentlig godt og få skikkelig ro uten å bli sett.

Isboks er også en lettvint måte å lage hus på! Mine liker det veldig godt! :sol:
Hilsen Karen, Cilla, Parvati og Gulla
KO's oppdrett Nesodden
15 år - 09/05-09
KO's oppdrett Nesodden
15 år - 09/05-09
-
- River avispapir
Så bra da 
Nå koser de seg sikkert kjempe

Nå koser de seg sikkert kjempe