Finnes det noe til å "avlede" gnaging?
Moderator: Moderatorer
Finnes det noe til å "avlede" gnaging?
Når rottene løper rundt i soffaen, gnager de veldig. Ikke på oss, men på klærne våre, sokkene osv. De gnager også på putene i sofaen. Finnes det en slags gnagestein eller noe som gjør at de ikke får dette store behovet for å gnage på alt når de er ute av buret?
Men ikke glem at rotter er gnagere! Det ligger i rottenes natur å gnage på alt de kommer over, ikke bare for å finne ut om ting er spiselig, men også for å se om det kan brukes som redemateriale o.l. Sofaputer og sokker er jo ypperlig til denslags!
Så jeg ville foreslå å fjerne det du er redd for, og sett frem masse forskjellige ting som rottene fritt kan herje med når de er ute. Da får du en flokk fornøyde rotter som lar buret sitt (f.eks. burbunn og annet som helst ikke skal gnages i stykker) stort sett være i fred.

Så jeg ville foreslå å fjerne det du er redd for, og sett frem masse forskjellige ting som rottene fritt kan herje med når de er ute. Da får du en flokk fornøyde rotter som lar buret sitt (f.eks. burbunn og annet som helst ikke skal gnages i stykker) stort sett være i fred.
min sharon har to favoritt hjørner å hun prøver seg på å gnage på,
jeg slår i gulvet med en hanske, like ved henne å sier nei, samtidig, til hun går vekk.
hun vokter seg da for å prøve på nytt, så lenge hun ser jeg har hansken.
jeg slår i gulvet med en hanske, like ved henne å sier nei, samtidig, til hun går vekk.

hun vokter seg da for å prøve på nytt, så lenge hun ser jeg har hansken.
har fått ny email. den riktige adressen er:
pazuza06@live.no.
pazuza06@live.no.