Hvilken variant? Patched eller husky?

Alt om avl og genetikk. Behandling av rottemor med barn. Diskusjoner om varianter, farger og tegninger.

Moderator: Moderatorer

Post Reply
Domestic Rats DK

Hvilken variant? Patched eller husky?

Post by Domestic Rats DK »

Hej. :)

Vi har en variant vi ikke er helt sikre på hvad vi kan kalde? Vi tror det er en huskybaseret patched? Vi har spurgt folk/avlere i Danmark, nogle siger patched andre mismarked husky?

Moderen er Beige Irish Dumbo (a/a r/r - H/HI - du/du). Moderens far var Black Husky, og moderens mor var beige self. Og faderen er Agouti Berkshire Dumbo Rex (A/A H/h - du/du - Re/re). Faderen bærer på ingen specielle aftegninger, eller husky, hans forældre var agouti og black. Der har været ingen specielle unger i faderens tidligere kuld.

Vi har fået sådanne patchede "mismarked" unger før for et par år siden. Farven fader som hos huskyer, men noget farve bliver dog altid tilbage. Man kan altid se aftegningen, selv ved voksen alder, men ikke så meget som ved fødslen. I kuldet var der også normale huskyer.

Her er et billede af den beskrevne rotte, vi fik ham for nyligt i et af vores kuld.

Image

Hvad kan man kalde ham? Husky, Mismarked husky, Patched, Patched husky eller Broken husky?

Vi har også en anden rotte fra helt andre linier, kaldet honey - vi tror hun er patched (baseret på husky)? Honey's mor er en sort Berkshire Rex Dumbo (a/a - H/h - du/du - Re/re). Moderens mor er husky. Faderen er Black Berkshire Rex Dumbo (a/a - H/h - du/du - Re/re), hans linie indeholder intet/ikke huskygene, faderens far er agouti berkshire. I kuldet var der Caped og normal husky.

Image

Hvad kan man kalde hende? Patched, Huskybaseret patched, Mismarked husky, Patched husky

Hvis honey skal have nummer to kuld i fremtiden, tror i så de to rotter vil være kompatible for avl ang. farverne? Tror i det ville skabe flere mismarked/patchede unger?

Tak for at svare på vores spørgsmål ;)

kikky
Gammelrotte
Kjønn: Ikke oppgitt

Post by kikky »

Jeg ville kallt den en mismarked banded husky. Jeg vet ikke om jeg hadde tort å parre de rottene med hverandre på grunn av mangel på farge pigment, kanskje det er noe high white bak?

Hvis de fader som husky og det er husky bak burde de kunne bli kalt husky mismarked, men er det ikke noe som heter van eller Turpin som gjør fargene litt annerledes enn normalt?
Anexet med tottebasser og corgis frøkner.

Domestic Rats DK

Post by Domestic Rats DK »

Hej igen

Ang, highwhite; kan det bare opstå uden andre highwhites i linien, og bare pga huskygen?

Vi har heller ikke planlagt at parre - det bliver nok med noget helt tredje, ville bare høre hvad der måske ville komme ud af det? Hvis farven fader med aldren, så burde det da være noglelunde sikkert at parre dem burde det ikke? Så er det vel et udtryk for husky fading og ikke highwhite? Vi har ikke den store erfaringe med highwhites.

Men mimarked banded? Alle andre huskyer i kuldet var "berkshire"husky, det er meget længe siden vi har fået banded husky! Vi tror ikke det er banded!

Det nederste billede af Honey, hvad skulle man så betegne hende som?
Hun er ikke en Banded Husky, eller kan hun godt være det ? - bare med meget dominant whitespotting?

Det er ret svært og vi irriterer os over vi ikke kan betegne hende korrekt!

Men tak for at svare os! :)

kikky
Gammelrotte
Kjønn: Ikke oppgitt

Post by kikky »

to berkshire's kan gi hooded baserte husky og når en hooded basert er husky kalles de banded, og din ser banded ut.

den nederste vil jeg ikke uttale meg om da den bare har en prikk.

High white kan oppstå på husky.
Anexet med tottebasser og corgis frøkner.

Post Reply