Er det så stor forskjell på 2, 3 og 4?

Om rottenes temperament og personlighet.

Moderator: Moderatorer

Post Reply
Karen---
Alfatryne

Er det så stor forskjell på 2, 3 og 4?

Post by Karen--- »

Har så veldig lyst på en eller to frøkner til her hjemme, så vi får oss en liten flokk. Pim og Cilla elsker å være med flere jenter, det ser jeg veldig godt ;) Problemet er bare det at det er noen her hjemme som ikke har så veldig lyst på flere jenter, fordi det både lukter (liksom..) og bråker, og jeg er ikke enig i noen av delene. "Nei, nei, du har nok rotter nå!"
Men til alle dere som har tre rotter og oppover; er det egentlig så mye forskjell hvis man bare rengjør buret litt oftere? Det er da bare mye mer hyggelig for både eier og rotter? :)
På det meste har jeg passet seks rotter på en gang og det var den hyggeligste uka jeg har hatt med rottene på kjempe lenge! :lol:
Har så lyst på, har så lyst på...
Hilsen Karen, Cilla, Parvati og Gulla
KO's oppdrett Nesodden
www.kosoppdrett.piczo.com
15 år - 09/05-09

pepinoo
Pinky

Post by pepinoo »

Hmm.. Det spørs jo på burstørrelsen. Jeg bestilte meg et stort bur på ca 150 cm, så kjøpte jeg meg 3 rotter, jenter. Fikk med noen trehyller, men skal kjøpe meg nye plastikkhyller så fort jeg kan. Jeg vasker av hyllene om det er noe skitt på dem, og vasker av dem 2-3 gangen i uken bortsett fra storrengjøringen. Av og til blir lukta veldig intens, men det er som regel bare for en dag. Alle går på do nederst, så det er vell der lukta kommer ifra.

Kjøpte meg 3 rotter med en gang, og tror egentlig ikke det er så mye mer ille enn 2.
Hilsen meg og mine 3 små :)

MiljamJenta
River avispapir

Post by MiljamJenta »

Nei, jeg synes ikke tre rotter lukter så mye mer enn to, men alt kommer jo ann på rengjøringen da ;)
Hilsen Miriam, Ruth og Chili.
http://miljams-tamrotter.piczo.com

Tiannina
Tisser i køyene

Post by Tiannina »

Jeg har tre gutter og skal kanskje skaffe to til når de blir leveringsklare^^
(grunnen til at jeg kjøper to til sammen, er fordi de skal slippe å bli igjen alene når de andre har levd ferdig, siden de andre rottene jeg har er eldre)

Jeg synes ikke at det er særlig mye mer jobb, når de blir flere, de bråker litt mer og må bytte litt oftere på buret, men å ha så "mange" rotter er jo kjempekoselig! :D

Og de har jo forskjellige personligheter og vaner^^
De tre jeg har nå er ganske forskjellige.
Tina og englehalene :rottehode:

R.I.P Bailey, Oscar, Oliver, Smestad, Felix, Buster og Henry

Ailani
Alfatryne

Post by Ailani »

Jeg har hatt opp til 6 jenter sammen, og det var ikke noe mer problem. Du vasker oftere, men det er ikke noe stress. Litt ekstra lukt blir det, men minimalt jo mer du vasker og lufter ( når rottene ikke er der) ;)
*Med vennlig hilsen Erica Malene*

Post Reply