Ikke-aggressiv biting?

Om rottenes temperament og personlighet.

Moderator: Moderatorer

Post Reply
Tonje!
River avispapir

Ikke-aggressiv biting?

Post by Tonje! »

Jeg passer to hunnrotter nå, de kom i forgårs. Den ene er fortsatt ganske usikker og tør ikke komme ut av buret, men den andre er veldig trygg og tøff og løper rundt på rommet som en liten rakett :)

Hun virker veldig menneskekjær og snill, og elsker å klatre rundt på meg, men i dag begynte hun plutselig å bite meg på føttene og nederst på ankelen. Helt uprovosert, og bitingen virker ikke aggressiv, da hun avslappet løper bort til føttene og biter. Rister jeg på føttene hopper hun unna i 1-2 sekunder før hun løper tilbake og prøver å bite igjen.

Noen som har noen forklaring på hvorfor hun gjør dette? :hm: Hittil har hun ikke bitt så hardt at det har gått hull i strømpebuksen eller noe, men jeg blir jo litt stressa da, og passer veldig på føttene mine.
Med vennlig hilsen Tonje, Radka og Frida :rottehode:
tonje.org - Med egen rottedel
Blogg - Litt rottebabbel
Burguiden - Hjelper deg med å velge riktig bur

Tonje!
River avispapir

Post by Tonje! »

Prata med eieren nå og har lest litt rundt omkring, og det er vel rett og slett bare tåfis-lukten som får henne til å bite (smake)... Og da hun beit i ankelen min var det vel rett og slett bare det at det sikkert luktet litt der også. Jeg burde sikkert skjønt dette med en gang (mistenkte det, men slo det fra meg igjen), men de forrige rottene mine viste null interesse for tåfis, så dette var helt nytt for meg.

Føler meg fornærmet... Jeg som dusjer hver dag med godluktende såpe, og som nesten alltid har ikke-luktende føtter! Faen ta rottenes gode luktesans!!! :lol:
Med vennlig hilsen Tonje, Radka og Frida :rottehode:
tonje.org - Med egen rottedel
Blogg - Litt rottebabbel
Burguiden - Hjelper deg med å velge riktig bur

Stine
Gammelrotte
Kjønn: Kvinne

Post by Stine »

Jepp, rottejentene mine biter meg i tærne de også :lol:
Stine

Sjekk ut hjemmesiden:

http://www.rugratzz.webs.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Woodgirl
Stjeler søppel

Post by Woodgirl »

Mine småbiter også når jeg lekesloss med dem. Man merker fort om det er sinnabiting eller kose-lekebiting. Tåfis er alltid en vinner. :mrgreen:
Ha en deilig dag med mange bartenuss.

Christi
Bygger bol

Post by Christi »

Jepp, tåfis virker å ha en merkelig dragning på rotter. Men selv om typen og jeg har lik hygienestandard virker det som om hans tåfis er mer spennende enn min; han blir gnafset på med jevne mellomrom mens jeg aldri har blitt tå-gnagd. merkelig!
Har ingen schnuskier for tiden :(..RIP Alfi,Frederikke,Fredrik,Gunnar,Benny,Sam & Harry; alltid i hjertet mitt.

Post Reply