Slossing eller dominerende?

Om rottenes temperament og personlighet.

Moderator: Moderatorer

Post Reply
Beate
Markeringsbehov

Slossing eller dominerende?

Post by Beate »

Sitter da her med laptopen, og plutselig hører jeg små rotteskrik fra buret. Jeg ser inn og der står Frøken over Fiona og holder henne nede i bakken. De står sånn kanskje en 10-15 sekunder før Frøken lar henne slippe.

For det første ble jeg kjempe overasket over at Frøken var den som dominerte! Hun er albino, og er litt skvetten av seg. (Er veldig sosial og kosete på hennes premisser!) Trodde egentlig Fiona som er veldig vilter og aktiv var den som dro i snorene der inne :?

Er denne atferden normal eller holder de på å vokse fra hverandre? Kan legge til at jeg nettopp hadde gitt dem skinkebiter, så kanskje det var dette de sloss om?

Ble også overasket over at de sto sånn, var jo nesten hundespråk der inne jo :)
Beate, Frøken, Fiona, Tuva, Rottella og Che :)

Jente, 20 år

Larm
Gammelrotte

Post by Larm »

Dette er ikke uvanlig. Noen rotter skriker fortere enn andre, så det er ikke sikkert det er så galt som det høres ut som. Så lenge ingen av de er redd hverandre, ikke får noen sår og det for det meste er ro i buret, trenger du ikke bekymre deg :D
Lisbeth
Rigel, Miro, Chino, Lillegutt, Ludvig, Sølvgutten og Dumbus
Chara, Mumrik, SilkeGnafs, Venus, MiniRult, Batgirl, Bambi, Sharma, Lillefot, Blaze, Aurora, Lille Prikk, Pippi og Ronja
http://www.rattus.no" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mystic.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Beate
Markeringsbehov

Post by Beate »

Det var flott å høre :D De sover oppå hverandre ellers, så da var det sikkert bare en liten feide
Beate, Frøken, Fiona, Tuva, Rottella og Che :)

Jente, 20 år

Ailani
Alfatryne

Post by Ailani »

Alle kan krangle en gang i blant ;)
*Med vennlig hilsen Erica Malene*

Post Reply