Hva syns dere om å gi rotter til dyrebutikk hvis...

Generelt om rotter, spørsmål om rotter som ikke passer inn under de andre kategoriene

Moderator: Moderatorer

Karen---
Alfatryne

Hva syns dere om å gi rotter til dyrebutikk hvis...

Post by Karen--- »

Hei alle sammen!
Jeg og Oda--- har to rotterfrøkner som er høygravide. Det er godt 22 dager siden første parring, og Pim og Amelie triller snart :)
Vi har desverre ikke så mange unger reserverte, så her kommer det noe vi lurer på som løsning B...

Vi har to dyrebutikker i nærområdet som vi er veldig fornøyde med. Her har dyrene større bur enn vanlig, masse utegang, riktig for, dyktige ansatte osv. Det som kanskje hadde vært mulig var å spørre butikken om de ansatte kan fortelle kjøpere av rotter om oss(nummer osv), vår hjemmeside, gi kjøpere stamtavle + vektskjema og annen viktig informasjon om rottene, og at de ikke får lov til å selge rottene én om gangen så lenge det ikke er noen rotter hjemme og venter.(Dette med at man må minimum kjøpe to rotter er det jo egentlig ikke vi som bestemmer men...)
Vi vet at i hvertfall den ene dyrebutikken kun tar imot rotter med godt gemytt fra privatoppdrettere. Siden begge dyrebutikkene ikke ligger langt unna, kan vi også dra og se hvordan det går med de :)

Det negative med dette, er jo at det kan godt hende at det ikke vil bli fulgt opp, eller at personene som kjøper rottene ikke vil ta kontakt med oss, det er jo det vi ønsker. Dermed får vi jo ikke vite om rottene for det første har det bra og om personene er flinke nok til å ta seg av de, om de skal brukes i avl og hvordan livet blir videre for den lille tassen.

Vi vil gjerne høre deres mening om dette ;) Om det er en god eller dårlig idé, om hvorfor sånn og sånn osv. Positiv og negativ feedback :)

Vi har noen som er satt opp på listen, med desverre ikke nok :(
Tusen takk for svar!
Hilsen Karen, Cilla, Parvati og Gulla
KO's oppdrett Nesodden
www.kosoppdrett.piczo.com
15 år - 09/05-09

Lucifer
Sofaspiser

Post by Lucifer »

Du svarer forsåvidt på det meste selv. Stedet gir et bra inntrykk, men det er ingen garanti for at de kommer til å godta alle kravene deres. Det er heller ikke sikkert at kundene kommer til å følge opp. Her må dere veie fordeler og ulemper mot hverandre.
Charlotte (21) og Lady Lucifer (2 1/2)

http://www.tankesverm.blogspot.com

tantepose
Gammelrotte

Post by tantepose »

Legg inn masse bilder på kulltråden så alle får se de søte små.Så får vi håpe dere for solgt dem alle til gode hjem her inne. :bravo: Babymagen er jo også koselig å se på. ;) Lykke til med nedkomsten til mamman! :akt:
JEG LESER MED SMIL I TANKENE OG SKRIVER MED SMIL OM MUNNEN

www.rottbo.piczo.com

Karen---
Alfatryne

Post by Karen--- »

Tusen takk, det skal vi gjøre :) Har tatt masse magebilder nå, så vi får prøve å legge inn da ;)
Hilsen Karen, Cilla, Parvati og Gulla
KO's oppdrett Nesodden
www.kosoppdrett.piczo.com
15 år - 09/05-09

Babbett
Sover i do

Post by Babbett »

Hvorfor en parrer to rotter samtidig om en ikke har så mange unger reserverte er for meg uforståelig. Og å levere de til dyrebutikk fordi en planlegger dårlig er en for enkel lösning...

:)
Mvh. Ann E.

Oda---
River avispapir
Kjønn: Ikke oppgitt

Post by Oda--- »

Det er til sammen sju rotter som er reserverte, og alt er helt planlagt ;) Vi har en bra dyrebutikk på Vinterbro senteret (Tropehagen zoo). Jeg er der ganske ofte, og da er det ofte sånn at de annsatte tusler rundt med rottene på skuldrene :)
Hvis det blir krise så beholder vi de jo helt til vi finner nye hjem.
Også skal vi legge ut annonse her, på finn.no og på dyrenett.no i dag eller i morgen :)
Oda
: )

Ny hjemmeside --> http://www.kostamrotter.piczo.com

BabyLizz
Stjeler søppel

Post by BabyLizz »

Er ikke så mye annet å si enn det du selv har skrevet.. Jeg ville ikke ha parret to jenter når jeg ikke hadde nok kjøpere, men gjort er gjort. Fint at du legger ut annonser "over alt", og det er jo veldig bra:) Jeg ville aldri ha gitt rotter til en dyrebutikk, bare så det er sagt:)

Stine
Gammelrotte
Kjønn: Kvinne

Post by Stine »

Går det ikke an på noen måte å snakke med dyrebutikken slik at de kan gi ut deres navn, nr og email til folk som vil kjøpe rotte :)? Det er kanskje ikke så veldig ange dyrebutikker om vil gjøre dette da dette gjør a de taper på det, men de hr jo dyr også pga. av det e en attraksjon og gjør folk interesserte i å gå inn å se i butikken :D Eller så går det jo an at dere får dyrebutiien til å ringe når det er noen som er intr i å "bestille" rotte, så kan dere komme ned med en samme dag eller dagen etter, da tjener jo også dyrebutikken på det ;)
Stine

Sjekk ut hjemmesiden:

http://www.rugratzz.webs.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Oda---
River avispapir

Post by Oda--- »

Jeg tenker sånn at hvis de som kjøper rotte fra dyrebutikken får en lapp hvor det står hva oppdretter(e) heter, stamtavle, vektskjema og hvordan de kan ta kontakt med oppdretter. Da tror jeg det er ganske mange som ville ha gjort det, er jo en del som er opptatt av hvor rotta kommer fra og litt om foreldrene, selv førstegangs rotteiere :)
Oda

SunShine:)
Hamstrer mat

Post by SunShine:) »

Assa... jeg er på tropehagen zoo på vinterbro hele tida...

Og ja, det er kanskje ok iforhold til andre steder..men dere overdriver noe meget når dere sier at de har større bur en vanlig?! Det har de ikke... de har heelt vanlig dyrebutikk størrelse. Itillegg til dette har de gitter over hele den åpne siden, slik at veldig mange av rottene får luftveis innfektioner og blir forskjølet pga trekk. Jeg har jobbet der, og jeg merket at alle, ja... alle rottene hosta og nøys mye.

Unnskyld meg om jeg ødelegger assa... det er ikke meningen. Men det finnes bedre dyrebutikker en tropehagen zoo på vinterbro. Itillegg til dette har det blitt vist at det er utbrudd på det viruset(husker ikke hva det heter) på b.annet tropehagen zoo butikker.

Tenk dere godt om, og på alle mulige løsninger:)! Jeg er sikker på at dere gjør det rette tilslutt ;)
- Hilsen Amy og 3 små med hale(: <3

www.amystotter.webs.com (under oppbygging)
17 år

Larm
Gammelrotte

Post by Larm »

Tropehagen Zoo butikkene i Bergen er ikke noe gode. De har små glassbur og dyrene blir ikke tatt ut og kost med.
Lisbeth
Rigel, Miro, Chino, Lillegutt, Ludvig, Sølvgutten og Dumbus
Chara, Mumrik, SilkeGnafs, Venus, MiniRult, Batgirl, Bambi, Sharma, Lillefot, Blaze, Aurora, Lille Prikk, Pippi og Ronja
http://www.rattus.no" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mystic.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Hamstrer mat

MEN, for å hjelpe dere litt :)

Bant annet Buster Zoo i Ski er greiere:) Jeg tror det er litt mer privat drift om jeg ikke tar feil. Iallefall, den i ski.. der bor dyrere på eget rom(Glassrom) Slik at det er stille, det er riktig temp. og de blir ikke forstyrret av plagsomme mennesker... det er heller ikke trekk.
: ) Dere burde besøke det i det minste. Men personlig er jeg ganske sikker på at meg 1000 søte bilder osv. så får du solgt dem her :D

17 år

Oda---
River avispapir

Post by Oda--- »

Det er den Buster zoo vi mener! Det var to tre mnd gamle rottegutter der, jeg spurte om de fikk løpe ute, og da sa en dame som jobbet der at alle dyrene pleide å løpe på gulvet der (selvfølgelig art for art og "bur for bur" :P )
Oda

Hamstrer mat

:)

Men du må også ha dette i bakhodet, man kan ikke aldri stole på det de sier, du må du alltid huske! :) For alt du vat sa hun det bare for å slippe klager...

Jeg kan ikke fullt så mye om Buster zoo... men det virker greit utifra det lille jeg vet. Det er i det minste mye bedre enn T.Z, for der har jeg jobba... og en del av dyrene hadde ett eller annet galt med seg: / Kaninene klarte seg veldig bra egentlig.. :) De hadde det nok bedre der enn hos mange mennesker... men rottene, de hadde det minst godt liksom. De tåler omtrent ikke trekk, og de bor i det på den butikken :roll:

Dyrebutikker har mange hemmeligheter! Husk det ;)

17 år

BabyLizz
Stjeler søppel

Post by BabyLizz »

På Zoo1 i Ålesund ser jeg ikke annet enn at dyrene lever i FORFERDELIG miljø! Rottene ligger der bare og puster og peser med tunga hengende ut, og fuglene er helt sløve.. Har kjøpt 3 fugler, 2 rotter, 1 hamster og 3 kaniner derfra, og ALLE døde før jeg hadde hatt dem i en måned - og jeg kan love dere at jeg behandler dyrene mine fint.

Tropehagen Zoo på Moa/Ålesund drives av veldig greie folk som er veldig glade i dyr - og de har gitt meg veldig bra inntrykk. De har tydeligvis en god del peiling på alle dyrene de har der, og har selv massevis av dyr private:)

Legg ut massevis av bilder av foreldrene her, som en begynnelse=)

Post Reply