Den minste rotta mi lager pipelyder nesten hele tiden, når den leker og når den er inne i genseren, men også når den virker sliten. Hva kan dette bety? Kan pipingen bety flere ting..? Og begge gnisser tenner når de sitter på skulderen, men dette oppftter jeg som en go-lyd??
Noen rotter er rett og slett pipe-rotter. Hyler for ingen ting. Jeg har en som er veldig pipete. Stort sett når hun protesterer på noe. alt fra store ting til små.... piiiip til de andre når de prøver å rappe maten fra henne...piiip når jeg skal løfte henne...
Litt mye dramafaktor men kjempesøt.
Amigo lager denne lyden når han sitter på meg og spiser - særlig når jeg beveger meg:p Kommer jeg borti med hånden min på ham så piper han og ser stygt på meg:p
Piping mens rotter spiser tolker jeg til å bety noe som "Ikke ta maten min! MIN MIN MIN MAT!" Veldig morsomt. Noen ganger erter jeg Sam litt med å pirke ham forsiktig i siden når han sitter og gomler på ett eller annet jeg har gitt ham; får alltid et indignert "pyyp!" til svar.
Rotter er ikke glad i dele nei!
Har ingen schnuskier for tiden ..RIP Alfi,Frederikke,Fredrik,Gunnar,Benny,Sam & Harry; alltid i hjertet mitt.