Makan til skitten dyrebutikk har jeg aldri sett! Det har vært ille når jeg har vært innom tidligere, men nå er det virkelig grusomt der inne.

Vinduene var så tilsmusset med urin og møkk at vi knapt kunne se hva slags dyr som var på innsiden.

Det var helt tydelig at båsene ikke har blitt vasket på evigheter, men bare blitt tømt og fyllt på med ny sagspon.
De hadde også en papegøye som jeg tror har vært der ganske lenge.
Den hadde et flott stort bur, men sprinklene i bunnen (og ellers) var innklint med møkk og fjær. Og vannskålene! Herregud, vannet var gul-grønt og fullt av halvråtne matrester og mugg.

Jeg var ikke innom akvariedelen, men husker fra tidligere besøk at det alltid var fryktlig mye alger og døde fisker.
Disse folkene bryr seg helt tydelig ikke om dyrene de selger.
Har tidligere prøvd å forklare for døve ører at rotter ikke skal gå på sagspon, men det driter de lodrett i.

Fikk tatt to bilder mens de ikke så oss (samboer og jeg altså)
Eneste grunnen til at man kan se en kaninen er fordi pelsen har gnikket vinduet rent. De lå i hjørnet der i en haug.
Den diffuse lyse firkanten i bakgrunnen er et hull kledd med netting og den eneste form for ventilasjon i båsen. De hadde ikke rotter der nå, men har sett de har hatt rotter tidligere i disse båsene gående på nedtisset sagspon.

På lappen øverst til høyre er de så "flinke" at de informerer om hva slags vitaminer og næringsstoffer kaniner bør ha, og hvilke marsvin bør ha.
Samtidig har de marsvin og kaniner sammen i en bås rett under.

Her er en av de to ekle vannskålene til den stakkars papegøyen.
Samboeren min ringte til Mattilsynet etter vi hadde vært der og ble overført til en veterinær på Sandnes som hadde ansvar for den regionen, og utrolig nok virket det som de tok det alvolig. Hun sa at de hadde tenkt å sjekke stedet snart, men ville nå gjøre det fortere enn planlagt.
Håper virkelig de gjør det, for det er ingen tvil om at de dyrene ikke har det bra. Skulle gjerne ha få tatt flere bilder, for stedet var en svinesti.
Hadde forresten vært kjempefint om flere hadde hatt mulighet til å klage på denne dyrebutikken slik at de får så mange henvendelser som mulig.
For jeg regner ikke med at slike saker blir så høyt prioritert akkurat.

Skal dra tilbake om en uke eller to for å se hvordan det ser ut. Er det like ille så ringer jeg og maser.
Uff, jeg fikk helt vondt i magen av dette.