Som dere kanskje har sett, så har jeg postet noen avstemninger. Det er fordi det er en fin måte å få oppklaring i enkelte spørsmål som sikkert surrer litt i hodet til mange.
I denne avstemningen lurer jeg på følgende :
Hvor gammel ble din siste rotte som døde av eller ble avlivet pga. naturlige årsaker?
Med naturlige årsaker tenker jeg på alderdom, kreft og alle andre sykdommer. Avlivning som er unaturlig er ganske vanlig for å spare rottene for smerter, men det er greit å få dem med i statistikken, så ta dem med! Hvis du kan, skriv gjerne en post med litt ekstra-info. Kjønn er greit å vite. Hvilket år rotta ble født og/eller døde i er også en kjekk bonus. Muligens - hvis mange svarer - går det an å få en slags røff anelse om hva gjennomsnittsalderen til rottene våre er.
Rund av som best du kan til nærmeste halve år. Det blir ikke veldig presist, men det bør allikevel kunne bli interessant!
(PS! Med mindre du skriver i en post hva du stemte er avstemningen anonym!)
rediger :
Min siste som døde var en gammel gutt på litt over 3,5 år, kort tid etter broren hans som ble nesten like gammel. Vi fikk dem i begynnelsen av året 2002 og de døde sommeren og høsten i 2005. Savner dere, Grimer og Bursar!