h3gzi wrote:Når ungene ble rundt 4 uker satte jeg inn en annen rotte sammen med rottemor, slik får hun litt avveksling og hjelp.
Men se det an da, er ikke alle rottemødre som godtar det
Er det noen som har bilder av hvordan man kan se forskjell på kjønn når de er et par dager gamle? Jeg har ingen anelse om hvordan man kan se forskjell på et så tidlig stadie i livet..
Det har ikke kommet noen unger enda, men jeg la merke til at Meryl slikket seg veldig mye i underlivet, og at det var litt blod der.. Er det normalt? Er fødselen igang da?
Amelie hadde slim og bold i tissen mange timer før fødselen. Rundt 4 timer eller noe, kanskje mere!
Da Pim(13 mnd) skulle få sitt andre kull kom det blod, dette så vi på kvelden, da det enda ikke hadde kommet unger på morningen ble det dyrlegetur. Hun hadde livmorbetenneldse og da ble det operasjon. Dette er desverre ganske normalt på eldre rotter Desverre døde Pim tre dager senere.
Oda--- wrote:Amelie hadde slim og bold i tissen mange timer før fødselen. Rundt 4 timer eller noe, kanskje mere!
Da Pim(13 mnd) skulle få sitt andre kull kom det blod, dette så vi på kvelden, da det enda ikke hadde kommet unger på morningen ble det dyrlegetur. Hun hadde livmorbetenneldse og da ble det operasjon. Dette er desverre ganske normalt på eldre rotter Desverre døde Pim tre dager senere.