Avivet

Generelt om rotter, spørsmål om rotter som ikke passer inn under de andre kategoriene

Moderator: Moderatorer

lanze

Post by lanze »

åssen skal jeg gjøre dette med benbruddet på rotta? Er det dyrt å fikse? han har jo satt inn en pinne av ett eller annet slag i foten, men foten er veldig skeiv.
Jeg skal aldri dra til avivet igjen, da betaler jeg heller litt ekstra for å fikse foten en annen plass..

Morgan's
Klatrer på møblene

Post by Morgan's »

Hmm.. Jeg hadde tatt rotta di med til en annen dyrlege for å se litt nærmere på bakfoten, ta bilder kanskje? Høres ikke bra ut.. Jeg har hørt at det er noen veldig bra dyrleger i Oslo når det gjelder rotter.

lanze

Post by lanze »

ja, det blir enten volvat eller vetrinærhøyskolen. Ringte nettop å ba dem om å sende over sykdomshistorien på rotta mi. Får håpe de gjør det da.
Ringte a1 i går, men det var vanskelig å få ett prisoverslag der, og hun jeg prata med var ikke akkurat en solstråle, så jeg gidder ikke å dra dit..

anita
Gammelrotte
Kjønn: Ikke oppgitt

Post by anita »

Å ja - det er kjent at hun ikke er akkurat det, nei...Forøvrig ligger A1 på samme prisnivå som Avivet = ingen over, ingen ved siden.
Men altså; du skylder kr 550 for første konsultasjon og behandling som besto av 1 x antibiotika og 1 x sedativ. I tillegg vil han at du gjentar dette 3 ganger til – totalt 2200 kr. I mellomtiden har han brukket beinet på rotta + antagelig feilet med å sette det sammen igjen.
Mine forslag til deg er:
1) Avbryt antibiotikabehandlingen hos Avivet; den er ikke egnet til din rotte på grunn av (mis)bruken av sedativer. Hvis du vet eksakt hva den har fått, er det mulig du kan få en annen veterinær til å fullføre behandlingen med samme preparater – men det er ikke noe du skal ta for gitt.
2) Oppsøk Poliklinikken NVH for resept på Vibramycin og / eller annet egnet preparat som gis oralt for luftveisinfeksjon + vurdering av bruddet inkl bilder. NVH er først og fremst skole og holder dermed en lavere pris enn mange andre, tross sin spisskompetanse.
3) Legg sammen utgiftene Avivet har påført deg / vil påføre deg – trekk fra kr 550 – og krev at Avivet betaler resten.
4) Alternativt at regningen slettes – noe som selvsagt forutsetter at bruddet ligger på plass. (For det er jo ikke rimelig at du skal betale 550kr for å skaffe rotta et brudd den ellers ville vært uten)
5) Klag gjerne Avivet inn for mattilsynet, veterinærforeningen og smådyrpraktiserende veterinærers forening - spesielt hvis det oppstår det minste problemer med det økonomiske ansvarsforholdet.
Lykke til, og la oss følge utviklingen!
Anita

anita
Gammelrotte

Post by anita »

Volvat gir forøvrig et veldig godt inntrykk; kan anbefales - men uten at jeg vet hvordan de er på beinbrudd med så små dimensjoner...
Anita

Emine

Post by Emine »

For å informere,så hadde oslo city tidligere en avtale med avivet om at alle dyrene som ble kjøpt der fikk en gratis konsultasjon. Dette var fordi dyrego kjeden ville hjelpe avivet igang og reklamere for dem da de var nyoppstartede som vetrinærklinikk (for kunnskapene og dyktigheten har de). I ettertid Har mange klaget på dårlig behandling(lite kundevennlighet) og stive priser der. For ikke lenge siden ble også avtalen avsluttet fordi avivet tydeligvis ikke lenger syntes det var lønnsomt. Helt latterlig å høre om denne greia her, men det er desverre bare en sak av mange og jeg synes de fortjener en jumboplass på anbefalingslistene :-x

lanze

Post by lanze »

jeg kjøpte ei rotte der den 1/9 og fikk med meg gratis konsultasjon hos avivet..Så avsluttet er den vel ikke akkurat..

Guest

Post by Guest »

Jeg har brukt A1 på Høvik, og synes de virker dyktige og hyggelige. Men prisen er stiv ja. En konsultasjon kostet 430,-. De var også veldig snille mot meg når jeg satt der og ventet på at rotta mi skulle dø. De vil også helts ha kontant betaling, men i krise tilfeller så kan du få regning. Jeg kom dit kl elve om kvelden, det kostet 1500, ekstra, så jeg betalte halve regningen kontant og fikk resten på giro.

Jeg måtte ikke betale noe ekstra for sprøytene (måtte ha to for at hun skulle sovne + narkose overdosen)

Hva er prisen for en konsultasjon på Volvat?

Hilsen
sasandal

Som heldigvis har du meget friske og sprekke gutter :o)

lanze

Post by lanze »

De 550kr betalte jeg når jeg var å henta rotta.. Jeg turte ikke noe annet..

anita
Gammelrotte

Post by anita »

Få utredet skaden på foten + kostnadene i tilknytning til dette. Krev skriftlig alle utgifter i forbindelse med bruddet dekket av Avivet i etterkant. Skaff deg oversikt over alle klagemuligheter på privatpraktiserende veterinærer / klinikker. Informer Avivet om at du kommer til å klage dem inn for den og den instansen, med mindre de refunderer alle dine utgifter øyeblikkelig. Klag hvis ikke de responderer. Klag gjerne i alle fall - du gjør andre en tjeneste. Klag / informer butikken.
Anita

lanze

Post by lanze »

tingen er det at avivet lovte å fikse skaden i foten gratis, men jeg vil jo ikke tilbake dit, pga behandlingen jeg har fått der, og det at de i det hele tatt greide å brekke den. Og siden de tilbudte seg det, veit jeg ikke om jeg når noen vei..
Jeg er i all hovedsak opptatt av at rotta skal få det bra, og det virker det som det gjør nå.. Den er i godt humør og har lært seg å tigge godbiter..hehe.. Den stiller seg opp å stirrer på meg til den får noe.. Har kutta ned på godbitene nå, men det er jo vanskelig å si nei :)

lanze

Post by lanze »

Nå har jeg vært på vetrinærhøyskolen, og fikk sjekka begge rottene, begge er raske og fine, men nyser litt, så derfor skal de få medisin i drikkevannet i 10 dager framover..
Benet til tjukka (den har fått navn, jeei) er helt fint, og den kommer til å bli helt frisk.
Var litt morro, fordi avivet hadde skrevet at rotta både var hyperaktiv å livredd, mens på høyskolen var den kjempesnill, og veldig medgjørlig :)
Studenten som så på rotta var veldig snill, og var veldig glad i rotter, så hun tok seg god tid for å se på de.. hehe..
Så nå skal jeg ut å kjøpe rør å litt netting, å gjøre ett forsøk på å koble burene sammens..
Så det ser ut som alt får en lykkelig slutt.. Veit ikke om jeg gidder å følge opp saken i forhold til mattilsynet, men jeg kan godt samarbeide litt med noen andre å få skrevet ett brev osv, fra NTF liksom. For det er jo ikke bare jeg som har hatt negative opplevelser med avivet.

Morgan's
Klatrer på møblene

Post by Morgan's »

Godt å høre at rottene dine har det bra. Ved å klage gjør du samfunnet en tjeneste *host* og det er opp til deg selv om du vil ha alle pengene tilbake-som du som regel får med engang når du truer med å klage de inn for en offentlig instans/forening.. Men gjør det skriftlig i hvert fall! Send klagen til Avivet først og skriv at du håper på en løsning uten at du trenger å klage de inn. Hvis du ikke hører noe da, kan du sende inn klagen din. Møt ikke opp personlig for da blir det bare tull og klarer de sikkert å snakke seg ut av det..

Lykke til! :wink:

lanze

Post by lanze »

Pengene blir jeg aldri å få tilbake, og det jeg har betalt for er jo behandling rotta har fått..

Morgan's
Klatrer på møblene

Post by Morgan's »

Ja, men du er ikke fornøyd med behandlingen.. Hadde det vært meg hadde jeg ikke vært ferdig med saken. Men det er som sagt opp til deg..

Locked