Kull fremover

Alt om avl og genetikk. Behandling av rottemor med barn. Diskusjoner om varianter, farger og tegninger.

Moderator: Moderatorer

Post Reply
wollf
Gammelrotte

Post by wollf »

selvfølgelig blir man det. men interessen bør også å være å få folk til å ønske å gjøre noe her inne, å lære seg noe. spørsmålene er helt reelle, men kanskje man skal prøve å omformulere dem slik at de ikke virker så truende. kan fort bli overveldende da man er en ny i en gruppe med 100 etablerte rotte folk som stiller spørsmål

kikky
Gammelrotte
Kjønn: Ikke oppgitt

Post by kikky »

Og en måte å gjøre det på er å stille spørsmål, få mennesker til å tenke seg om og komme opp med svarene. Kan helt sikkert omfurmulere spørsmålene, men de er og blir de samme.
Anexet med tottebasser og corgis frøkner.

wollf
Gammelrotte

Post by wollf »

har ikke sagt noe på det. men en velkommen hit til oss er en fin måte og hilse på nye synes da jeg

kikky
Gammelrotte
Kjønn: Ikke oppgitt

Post by kikky »

Jo du skrev akkurat at en kunne forsøke omformulere ens spørsmål i innlegget ditt over.
Anexet med tottebasser og corgis frøkner.

wollf
Gammelrotte

Post by wollf »

ikke sagt noe på at spørsmålene ikke blir det samme....
men er vi ikke langt ute av tema her...? kan ta det på pm eller msn?
liker en god diskusjon:P

rottemamma
Pinky

Post by rottemamma »

For det føste så er jeg ny i dette her.
Jeg kan ikke så mye om farge blandt andet.
Har ikke lært meg å se kjønn før dem er 3-4uker,ja det er noe jeg må lære meg.
Og jeg følte meg veldig angripet her inne.
Mistet nesten lysten til å forsett.
Men en stor takk til Wollf,som gjør at jeg ikke gir opp.

Deg deg som lurte på pippi og nero,så om beste jeg meg der,ville prøve hans bror i stede for.

Og til dere som lurer jeg har ikke stamtavle på mine enda,men det kommer.

Roma ble ikke bygget på en dag.

Og stor takk til Wollf :D

Stine
Gammelrotte
Kjønn: Kvinne

Post by Stine »

Kjempe bra at du ville fortsette :thu:

Mye mistenksomheter her, men synes at når man kan lære så mye her, er det verd det :)
Stine

Sjekk ut hjemmesiden:

http://www.rugratzz.webs.com" onclick="window.open(this.href);return false;

ainapb
Stjeler mat

.

Post by ainapb »

Vil påpeke til alle som er her at slik her var det da jeg var ny i forumet også. det er andre og mer hyggelige måter å ta i mot folk på. jeg hadde egentlig ikke lyst til å fortsette og iværtfall ikke la andre hakke ned på meg fordi jeg ikke viste hva simi,hime elrns er!! Wollf overtalte meg til å være her inne fortsatt, fordi hvis man leser kan man lære noe, hvis man fjerner alt av diskriminering og rangeringen. Vil også si at jeg fikk melding da jeg var ny at jeg hadde mye å bevise hvis jeg skulle få respekt..?? Og dette er noe styret burde ta tak i, men det er jo styret som er værst! Til de som har vært her lengst: Selv om dere kan mye, kan dere ikke alt, husker dere da dere var nye? vet dere hvordan det er å være færsk på noen ting?

Litt uttenfor tema, men det trengs... :akt:
Aina :)
Mixi + Alle rottene :D

rottemamma
Pinky

Post by rottemamma »

Rottelooover wrote:Kjempe bra at du ville fortsette :thu:

Mye mistenksomheter her, men synes at når man kan lære så mye her, er det verd det :)
Både du og Wollf er personen som jeg setter pris på,dere har kommet med råd og ikke pekefingeren eller moral preken. :)

tantepose
Gammelrotte

Post by tantepose »

Håper dere holder ut! :thu: Det kan være ganske skummelt å komme inn hit ja.Jeg har aldri engang hatt tanker om å avle noen gang,er bare veldig glad i dyr og ble veldig fasinert av rotter etter å ha lest masse her inne.Så fikk jeg tilfeldigvis en ensom liten jente opp i hendene og tok henne med hjem.HEHE,og fikk så ørene flagret her inne,endel var direkte arogante og fientlige.Svarte for meg,og siden har det jo vært veldig kjekt. ;) Har nå hatt 11 jenter tilsammen,fire nå,og har endel erfaring på omsorg.Jeg syns det er veldig viktig å snakke om dette,noen preller alt av på mens andre blir lei seg og skuffet.Jeg har skrevet om det før,jeg syns det er viktig å oppføre seg på samme måte på forum som vi ville gjordt om vi satt "øyne mot øyne"Og husk,vi er mange enkeltpersoner som sitter rundt i hver vår hule,og ikke en samlet horde."På forum med et smil!" :D
JEG LESER MED SMIL I TANKENE OG SKRIVER MED SMIL OM MUNNEN

www.rottbo.piczo.com

Elisabeth
Betarotte

Post by Elisabeth »

Noen ting er det jo viktig å få beskjed om hvis det er feil, selv om det er mange måter å gjøre det på.
En ting med forum der alt foregår skriftlig er jo at man går glipp av kroppspråk og tonefall, og jeg tror en del ting kan virke ekstra krasse fordi de er skrevet og ikke sagt muntlig.
Det er vel kanskje et poeng i at det blir veldig lett til at man hopper over "hei, og velkommen til oss" og går rett på kritikk av dem som er feilinformert eller bare litt for nye i gamet til å ha fått med seg alt mange her mener man burde vite... Og noen er kanskje litt kjappe med åpen kritikk når det muligens kunne vært greit med en pm, men det er jo ikke så lett å vite hvem som sender hva, siden det foregår bruker til bruker.
Jeg synes det er kjempeflott at folk kommer inn her for å få informasjon og for å kunne snakke med og dele ting med andre som også interesserer seg for disse små fascinerende dyrene. Men jeg mener også at det må være lov å stille spørsmål og si ifra når noe er feil. Selv om kanskje formuleringen av og til kan tolkes verre enn det kanskje var ment.
(det ble fryktelig mange kanskjer i dette innlegget...)
(og egentlig ble vel hele dette veldig OT, så kanskje (:P) moderator kunne puttet det i en egen tråd. så vi ikke ødelegger trådstarters kulltråd?)
Elisabeht - Nemi, Tequila, Nixi, Polly, Turbo, Storm og Jubba :)
R.I.P. Ludde, Speedy, Rambo, Oscar, Dumbo, Lise, Moco, Rotteline og Luna :(

lucas
Stjeler søppel

Re: .

Post by lucas »

ainapb wrote:Vil også si at jeg fikk melding da jeg var ny at jeg hadde mye å bevise hvis jeg skulle få respekt..??

:shock:

Vi må nok bli flinkere til å formulere oss, jeg tror mer bruk av smiley er lurt da dette viser hvordan du mener det på en måte :geek:

Det er ikke lett å være ny når man blir møtt små hissig! Kanskje ikke folk mener det men det kan fort virke sånn.

Bruk smileyer! :D :D :D

ainapb
Stjeler mat

Post by ainapb »

Burde også i tillegg til smileys bruke andre ord og omformulere setningene litt.. og er det noen som ha påpekt en "feil" trenger ingen andre å nevne den samme tingen en gang til. fordi da kan det lett føles som personangrep... :akt:

:D :D :D
Aina :)
Mixi + Alle rottene :D

Beate
Markeringsbehov

Post by Beate »

Har ingenting imot at kulltråden min ble litt OT, for jeg er veldig enig i at man kan virke litt krass her inne som nykommer :akt:
Er jo nykommer selv også, så kjenner meg igjen. Men jeg har lært utrolig mye her inne, og det er jeg takknemmelig for :D
Skal snart melde meg inn i NTF, og blir nok på dette forumet i lang tid fremover.

Men det er viktig å huske på å være vennlig mot medmennesker, og istedenfor å komme med pekefingeren, kan man på en vennlig måte forklare hva man kan gjøre bedre :) Jeg lever etter kardemommeloven

Man skal ikke plage andre,
man skal være grei og snill,
og for øvrig kan man gjøre hva man vil.

:D
Beate, Frøken, Fiona, Tuva, Rottella og Che :)

Jente, 20 år

Stine
Gammelrotte
Kjønn: Kvinne

Post by Stine »

Og anti-janteloven :P
Stine

Sjekk ut hjemmesiden:

http://www.rugratzz.webs.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Post Reply