Når guttene mine er i buret sitt ligger de bare og sover/koser (de sover hele natta, og koser om dagen), eller så spiser eller drikker de. De leker omtrent aldri, og klarter knapt nok lenger.
Har jeg dem ute av buret så finner de seg et sted, og sover der.
Noen som har tips til å aktivisere dem? De er jo litt "chubby" alle 3, og selv om det bare er søtt så må de vel ha litt mosjon?
Aktiviteter?
Moderator: Moderatorer
-
- Hamstrer mat
Det eneste (bortsett fra maisfiske og annet som involverer mat) som får de godt voksne hannene mine til å løfte på bakparten er "noe nytt å utforske". Nye papphus, lego-hus etc. Da må de snuse rundt og finne ut hva dette nye er. Så kan jeg holde leken gående i noen dager ved å gjemme riskorn eller maiskorn rundt omkring, men etter en stund går de lei.
Hos meg har det vært viktig at tingene står "tett nok" på lekeplassen. Det er flere av rottene som ikke liker noe særlig å gå i åpent lende.
Den eneste måten å få mosjonert de voksne hannene skikkelig på, er når jentungen tar på de tykkeste gå-sele og mosjonerer dem i trappen

Hos meg har det vært viktig at tingene står "tett nok" på lekeplassen. Det er flere av rottene som ikke liker noe særlig å gå i åpent lende.
Den eneste måten å få mosjonert de voksne hannene skikkelig på, er når jentungen tar på de tykkeste gå-sele og mosjonerer dem i trappen

-
- Hamstrer mat
-
- Sofaspiser