Jeg dro til typen min for et par dager, og når jeg kom hjem fikk jeg vite at Amigo er sporløst forsvunnet! Det har han vært i omtrent 3-4 dager nå.. Jeg er så lei meg! Dårlig samvittighet til tusen.. De sier at han mest sannsynlig har gått i røret under dusjen, og kanskje ender opp i doen til naboen. Herregud, hvor sannsynlig er det?
Vi har katt, men ser ikke for meg at de kunne ha drept ham..
hvis han kan være hvorsommhelst blir det vanskelig å få tak i han. kan han ha rømt ut? Er døren til buret åpnt hele tiden? Han kan ha satt seg fast bak en komode? kansje hunden din kan snuse han opp? Så lenge så kan han ha tørstet ihjel utenn vann. Håper du finner ham!
Hehe, Balder forsvant fordi buret var ødelagt noe det ikke er nå lenger, mens buret hadde stått åpent på badet nå når Amigo dro av sted.. Han kommer ikke når jeg roper, det gjør han alltid!
Hvor stor er sannsynligheten for at en rotte går opp trapper?
Har tidligerer opplevd noe av det samme. Det jeg har gjort er å skru av alt som lager lyd, og skru av lyset, for så å sitte musestille leeenge. Etter en stund innbyr mørket og stillheten til trygghet, og da pleier de å beggynne å røre på seg. Om det er flere rom han kan være, må du bare flytte fra rom til rom å gjenta prosedyren. Gjerne med et lite maiskorn i lomma
Eller hvis du kjenner noen i nærheten med jenterotter som kan låne vekk en jente i et bur en natt, tenker jeg det er sannsynlig at han blir nyskjerrig... Jeg har hørt om tilfeller hvor hanner har reagert på hunner i en annen etasje i huset hvis dørene står åpne. Hadde det vært en hunne i brunst hadde det selvsagt vært ideelt.