Hanner nær hunner

Om rottenes temperament og personlighet.

Moderator: Moderatorer

Post Reply
Lizea
Pinky

Hanner nær hunner

Post by Lizea »

Hei,
jeg kom akuratt til å tenke på en ting her;
Vil hanner bli mer agressive mot hverandre hvis det står hunner i nærheten? Er det noen av dere som har ett bur med hanner og ett med hunner som står ved siden av hverandre? Sloss hannene mer når hunnene har løpetid?
Hos de aller fleste andre dyr vil jo hannene begynne å sloss seg imellom når de lukter hunner:P Eller er bare ikke rotter som de fleste andre dyr:D?

kikky
Gammelrotte
Kjønn: Ikke oppgitt

Post by kikky »

Jeg har jentebur og gutte bur ca 20cm fra hverandre og opplever ikke noe tull annet enn når pikene går på selve buret deres. Da er det lett krangling om plass nærmest pikene på andre siden av gitteret :roll: :lol:
Anexet med tottebasser og corgis frøkner.

Larm
Gammelrotte

Post by Larm »

Jeg har samme erfaring. Mine bur står ca 10 cm fra hverandre, og det er ingen gutter som krangler. De synes det er kjempegøyt å gå oppå buret sitt (for der er det ingen jenter som kan bite de i tærene) og snuse bort på jenteburet. De krangler heller ike når jentene klatrer på gutteburet, men de løper og klatrer på innsiden for å få den beste plassen til å snuse på jentene :D
Lisbeth
Rigel, Miro, Chino, Lillegutt, Ludvig, Sølvgutten og Dumbus
Chara, Mumrik, SilkeGnafs, Venus, MiniRult, Batgirl, Bambi, Sharma, Lillefot, Blaze, Aurora, Lille Prikk, Pippi og Ronja
http://www.rattus.no" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mystic.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Lizea
Pinky

Post by Lizea »

Okey:D
Så bra^^ da er det ljo mulig å skaffe meg jenterotter en gang i framtiden og:)

Post Reply