Selv har jeg jo et lite ønske om at de kan brukes, men lar sunn fornuft komme i første rekke. Derfor trenger jeg endel råd fra dere, som kan mer om dette enn meg! Vi har jo ikke noe avls råd lengre -så noen må jeg jo spørre

Jeg skal gjøre det lett og kort, så jeg lager derfor en liste for det posetive og en liste for det negative om kullet.
Først det negative:
- Fler tallet av ungene i kullet har for liten størrelse.
- En av guttene har vist dominate trekk.
- En av guttene har et ups kull på 14 unger.
- Den eneste jenta i kullet ble brukt i avl uten tillatelse, jeg vet ikke hvor mange kull hun har fått eller hvordan hun takler det. Da eieren som hadde henne nekter å gi meg informasjon og sier at hun har omplassert henne videre.
- To av guttene i kullet vet jeg ingen ting om da det har vist seg å være umulig å få kontakt med.
- Den ene av Trinity's tanter ble avlivet pga en kreft svulfst.
- Trinity har selv fått LVI på sine eldre dager.
- Pippin's slekt er fremeles ukjent.
Så det posetive:
- Helsen på alle ungene er foreløpig feilfri.
- Fler tallet av ungene har veldig godt gemytt, de er kosete, tålmodige og lette å intodusere med nye rotter.
- Meste parten av Trinity sine søsken lever enda og nermer seg med stormskritt 2 år.
- Pippin ble 2 år og 5 mnd gammel før han ble avlivet -Noe som jeg ser på som en bra alder.
Så, i linja er det rotter med god alder og stort sett godt gemytt. Men det har dukket opp noen minus.
Og jeg lurer på, er det verdt risikoen å bruke rottene videre i avl?
det er jo flere negative pungter på listen en posetive, det gjør saken ganske klar. Men jeg sitter liksom i et dilemma uansett...