Et lite spørsmål om reiseburet

Alt om bur, burstrø, innredning, burbygging, lekeplass, aktiviteter.

Moderator: Moderatorer

Post Reply
h3gzi
Hamstrer mat

Et lite spørsmål om reiseburet

Post by h3gzi »

Har endelig fått tak i et reisebur, men bare lurer litt på hva dere har i buret under transport?
http://www.h3gzistamrotteri.de H3gzi's og Anexet's oppdrett.
- oppdatert 2 desember 2009
- sjekk på velkomstsiden

Mail: h3gzis@h3gzistamrotteri.de

Alvrina
Alfatryne

Post by Alvrina »

Beekay strø, tøybiter, dopapir, mat og drikke(kommer ann på hvor langt vi skal ). Har et hånkle over transport kassen når den er ute i friluft.

Dumle
Markeringsbehov

hm

Post by Dumle »

Jeg bruker et reisebur for katt/liten hund jeg.. Oppi der har jeg burstrø, leker og mat. Er reisen ikke så lang får de agurk under reisen istedenfor drikke fordi det drypper av flaske i hver dump, men er reisen lang så har jeg vannflaske der fordet... Jeg henger også inn en stor hengekøye så buret egentlig blir over to etasjer, og de får mulighet til å bevege seg og de kan også ligge å sove godt...

:konge:
Hvorfor være vanskelig, når man med en liten anstrengelse kan være komplett umulig?

Altså:
Jente
20 år.

Matmor
Gammelrotte

Post by Matmor »

I Ferplast'en min er det
*burstrø,
*en bitteliten vannflaske (40 el. 50 ml, det er den eneste jeg har fått til å feste på innsiden av buret),
*noe mat (hva som helst som er stort nok til å ikke forvinne i burstrøet), *en mini-hengekøye som dekker nesten hele buret,
og av og til en vaskeklut å ligge på.

De liker å bruke minihengekøyen som solsegl, dvs. gjemme seg under den. De blir ofte litt nervøse hvis det er mye folk i nærheten.

Inger

tantepose
Gammelrotte

Post by tantepose »

Tror rottene setter STOR pris på om dere har et teppe over buret. :D

Maja
Klatrer på møblene

Post by Maja »

Har bare vært på korte reiser til dyrlegen, men da har jeg hatt et sammenbrettet fleecepledd oppi, som dekker bunnen og veggene, samt at det går an å brette det over hulrommet slik at det blir mørkere og lunere. Funker veldig bra, men som sagt tror jeg det er best egnet til korte turer :)
Ærbødigst,
Maja :rottehode:

Wookie
Sofaspiser

Post by Wookie »

Jeg har variert det litt, men som oftest har jeg i ett hus, mat, godbiter, tøybiter etc. Pleier å ha buret i en bag og pledd/skjerf over det hvis det er vinter.

2po
Stjeler mat

Post by 2po »

Kan man bruke et hamsterbur som reisebur? Som ikke er så veldig stort, men stort nok til at de kan røre på seg. (og pakke det inn i pledd etc.

h3gzi
Hamstrer mat

Post by h3gzi »

Jeg har et vanlig reisebur og et hamsterbur (sånn lavt, avlangt, enetasje). har alle mine 7 rotter i hamsterburet, så lenge jeg ikke skal på lange reiser. har det ganske varmt i bilen, så jeg har ikke teppe over, siden rottene gnager det istykker uansett.
http://www.h3gzistamrotteri.de H3gzi's og Anexet's oppdrett.
- oppdatert 2 desember 2009
- sjekk på velkomstsiden

Mail: h3gzis@h3gzistamrotteri.de

tantepose
Gammelrotte

Post by tantepose »

Jeg vil anbefale å ha teppe over buret.Det vil alltid bli endel trekk i en bil og det er best å unngå forkjølelser.Føre var ;)

Post Reply