Nå er Merlin syk igjen og jeg vet snart ikke hva jeg skal gjøre lenger. Han er så proppfull av antibiotika at jeg er sikker på han snart kommer til å bæsje piller. Han nyser ganske mye og det er ikke søte små "tsshe" lyder han lager, men noe som minner om en blandig av et bjeff og et duekurr. Fælt å høre på. Et par ganger har det sett ut som om han nesten har blitt kvalt av slim i nese/hals, og jeg har vært så redd at jeg gråt i telefonen til dyrlegen....og fikk time med en gang

Vi har vært til dyrlegen tre ganger de siste fire månedene og han har hatt fire antibiotikakurer, en av dem med sprøyter i nakken slik at det skulle virke med en gang, for da var han så dårlig. Nå er vi egentlig ferdig med antibiotikaen for denne gang, men han er fremdeles ikke bra, han nyser og har pipelyder i nesen (men heldigvis ikke i brystet). Så nå vet jeg snart ikke hva jeg skal gjøre lenger

Han kan jo ikke gå på antibiotika kontinuerlig heller. Ellers er allmenntilstanden god, han spiser, spioinker rundt og popper øyne når jeg koser med han.
Jeg skjønner ikke hvorfor han hele tiden blir syk. Han bor i et stort bur på badet der det er jevn temperatur (varmekabler i gulvet) og ingen trekk. Jeg bruker ikke burstrø lenger, i tilfelle det er det han reagerer på, og huset vi bor i er helt nytt så det skulle ikke være mugg eller andre uhumskheter i veggene. De andre tre rottene er ikke syke.
Dyrlegen lurte på om det kunne være en form for herpesinfeksjon. Da ville han få tilbakevendende lufteveisinfeksjoner og siden det er et virus kan en ikke få det vekk, bare behandle symptomene. Noen som har hatt noe sånt? Eller som har noen ideer til hva jeg kan gjøre?
Kjersti + Speedy, Charles, Merlin og Moses.
Sov godt lille Petrus. Glad i deg for alltid lille Snusen min.