Mine liker mye av det jeg liker av frukt.så de får mango, litt sitron m.m.
vær dag.
de får også et rått egg en gang i uken, da bruker de også hodet med å opne egget.hjernetrim og mat kan det bli bedre.
de får også litt soyamelk på vinterstid trenger litt fett på vinteren.
Det er noen rotter som reagerer litt mere på mais en andre.
men kan også være at maisen har vært for gammel da de pakket den fra maisland.prøv fersk mais de liker det litt bedre.
Lillith wrote:Hvor ofte gir dere godbiter? Da tenker jeg på mais ol.
Bare lurer, så jeg ikke gir mine for ofte!
mine fårnår de har vært flink til gjøre en aktivitet... eller så for de jobbe litt for å få det, eks. en liten tennisball med milk drops, med hull i, så bitene kan ramle ut av ballen...
Hihi!
Mine har gnagt hol i andre enden av ballen (dyrebutikk kjøpt). Hadde sikkert ikke talmodighet til å trille ballen sånn at det detter ut en godbit av seg selv Kan si at de ble temmelig frustrerte av godlukta i ballen men skjønte ikke helt hva som skulle til for å få godbitene ut
Da går hun sikkert under de rottene som ikke tåler mais.
de er som mennesker noen tåler ting bedre en andre.(allergi).
prøv mango minne liker det godt.
Jeg bruker å gi rottene mine en blanding av: bløt kattefor, mais, koktskinke, ost og kjeks hvær Lørdag. Av å til putter jeg noe annet oppi oxo, spørs på hva vi har i huset De ser ut til å elske det Er det fali å gi de det :
Flekken og Stripa får som regel noe godt hver dag,men aldri i store mengder.Et lite salatblad,hundekjeks o.l for hund(veldig lite) våtfòr for katt,yogurt drops,mandarin,drue og reker er bare noe av det de liker.
Reker er de spesielt glad i,men får det kun ismå porsjoner da de får veldig vond lukt av avføringen av det.
Spiser de lite av sin egen mat får de mindre snop.
Grunnen til at de får så ofte er at Stripa er litt skvetten og det er den eneste måten å få han til å holde seg rolig på.
Jeg har oppdratt rottene mine til å bli tiggere...de får sikkert for mye godis, men de er jo så søte De er vant til å få noe godt når de hopper opp på fanget, hvis det ikke hjelper, hopper de videre til skulderen og sitter der og klapprer med tennene og skjønner ingenting hvis de ikke får noe. De får små biter, bare sunne ting og de er ikke fete. Men de kunne sikkert spist mer fôr...
Favoritten for tiden er nøtter, de kommer pilende når de hører lyden av en nøtt som blir knekket, + kokt laks var en suksé.