Godbiter?

Lurer du på hva en rotte bør og ikke bør spise?

Moderator: Moderatorer

Sjobeng
Klatrer på møblene

Post by Sjobeng »

du trenger ikke knekke nøttene for dem. å åpne dem selv er fint tidsfordriv, og dessuten får de slipt tennen litt :P
Mvh Karoline
www.sjobeng.no

Maria
Klatrer på møblene

Post by Maria »

Jeg gir dem peanøtter med skall, men sånn andre harde?? En tidligere rotte fikk en hel papanøtt, hun gnagde på den i timer helt til jeg syntes jeg hørte en lyd som om hun satt noe i halsen. Måtte ta fra henne nøtta med makt (og gi henne en ferdig-knekket), men da hadde hun slipt seg gjennom. Ikke farlig? Hva med de spisse kantene??
Maria H.

anita
Gammelrotte
Kjønn: Ikke oppgitt

Post by anita »

Mine får peanøtter med skall, men det sliper ikke tennene. Derfor får de mandler med skall i tillegg; de er passe harde og gode å gnage på - kantene blir heller ikke skarpe. Hasselnøtter tar de ikke, men jeg vet om andre rotter som gjør det.
Anita

Sjobeng
Klatrer på møblene

Post by Sjobeng »

mine spiser alle slags nøtter med skall. såvidt jeg vet har de aldri fått nøtter før noen av dem, men de skjønte det med en gang når de fikk sin første.
merkelig nok gjorde bikkja og det når den ene rotta mista nøtta si på gulvet :roll:
Mvh Karoline
www.sjobeng.no

Nemesis
Tisser i køyene

Post by Nemesis »

anita wrote:Derfor får de mandler med skall i tillegg; de er passe harde og gode å gnage på - kantene blir heller ikke skarpe. Hasselnøtter tar de ikke, men jeg vet om andre rotter som gjør det.
Anita
Mine får hull på hasselnøtter og walnøtter, men ikke på mandler...grunnen til at jeg knekker nøttene noen ganger, er for at da kan jeg dele nøtta i maaaange småbiter og fore dem lengre. Det er forresten utrolig morsomt å gi dem store valnøtter, som de egentlig ikke har plass til i munnen, så prøver de å holde dem på plass med en labb - fin stil:) Når de får nøtter med skall på hamster de som gale, løper i skytteltraffikk mellom meg og håndkleskapet, der alle skatter gjemmes med omhu... Hadde nesten en hel pose inni der en gang (Neida; ikke til spising, jeg stjeler tilbake mesteparten etterpå).

anja

Post by anja »

ja lucky Star var en rotte har ikke hørt om en som ble så gammel så hun var veldig spesiell det er noen år siden hun måtte reise nå......
de siste åra var hun blind men klarte seg fint hørselen var oxo veldig dorlig det siste halve året
men ellers feilte det ikke henne noe før ho fikk kreft hun pleide og sove på hodeputen min på siden av meg :wink:
hun måtte avlives pga kreft :cry:
min første rotte var veldig spesiell :wink:

Morgan's
Klatrer på møblene

Post by Morgan's »

Mine elsker nøtter og skjønner poenget med engang. Veldig morsomt å se de 'knekke' valnøtter! Pleier alltid å kjøpe inn et lite lager i juletiden da nøttene selges med skall. Absolut til å anbefale! :wink:
Hilsen!
Rose

anja

Post by anja »

hvor ofte/hvor mye kan man gi hundefor
bruker light eller for gamle hunder
spessielt jentene elsker det

frosk

Post by frosk »

Sjobeng wrote:du trenger ikke knekke nøttene for dem. å åpne dem selv er fint tidsfordriv, og dessuten får de slipt tennen litt :P
mine har en bit klebersten i buret som de spiser av, det fungerer som bare det.

Sjobeng
Klatrer på møblene

Post by Sjobeng »

mine har også gnagersteiner, de spiser dem som godteri :shock: forsvinner på 2-3 uker, men det gjør ikke akkurat noe at de får nøtter med skall i tillegg, og samtidig litt hjernetrim og tidsfordirv.
Mvh Karoline
www.sjobeng.no

Locked