Slapphet og nytt fôr
Moderator: Moderatorer
Slapphet og nytt fôr
For snart to uker siden begynte jeg med RM1 fôret. Jentene godtok det umiddelbart, men etter dette syns jeg de har virket så veldig slappe? De virker liksom friske på alle andre måter og det er fortsatt futt i dem, men det er akkurat som om de er blitt litt latere, sover mer, er litt mindre hypre når de først er hypre. Kan det være at standard gangerfôr holder dem på et unaturlig høyt gear? Eller er det rett og slett helt tilfeldig? Omtrent på samme tid ble det on`kli vinter her i Oslo med påfølgende økt fyring inne, kan det være det som påvirker dem? Tipper gjennomsnitts-innetemperaturen har steget en grad eller to, samtidig som temperaturen svinger mer. Vet rotter er følsomme for sånt, men hva er egentlig grei rotte-temperatur?
Maria H.
Hei
Dette aner jeg egentlig ingenting om, men min egen erfaring med skifte av for til noe bedre er akkurat den samme somdu beskriver.
De spiser, legger seg langflate og sover og spiser litt igjen. Har regnet med at det tyder på at de gjør seg godt av foret, og at de får bli ordentlig mette på en annen måte enn med et mindre fullverdig for. Min erfaring har også vært at det er en overgang.
Temperatur og jeg også lurt på. Mange dyr er jo mer vare for trekk enn litt lav temperatur, men tja,.....jeg vet ikke. Lurer som sagt selv også.
mvh
Dette aner jeg egentlig ingenting om, men min egen erfaring med skifte av for til noe bedre er akkurat den samme somdu beskriver.
De spiser, legger seg langflate og sover og spiser litt igjen. Har regnet med at det tyder på at de gjør seg godt av foret, og at de får bli ordentlig mette på en annen måte enn med et mindre fullverdig for. Min erfaring har også vært at det er en overgang.
Temperatur og jeg også lurt på. Mange dyr er jo mer vare for trekk enn litt lav temperatur, men tja,.....jeg vet ikke. Lurer som sagt selv også.
mvh