Slanketips ønskes!

Lurer du på hva en rotte bør og ikke bør spise?

Moderator: Moderatorer

Locked
§ RatGirl §
Gammelrotte

Slanketips ønskes!

Post by § RatGirl § »

Tequila er blitt ganske tykk nå, etter at jeg fant ut at hun har fått dobbelt med mat i en god stund nå. Lillesøstra mi var så snill og hjalp til med matingen... :?
Så det jeg lurte på var om noen hadde noen slanketips? Spesiell mat eller noe annet jeg kan gjøre?

Melody
Alfatryne

Post by Melody »

Masse mosjon. Aktiviser henne når hun er ute av buret (med mindre hun er for gammel til dette, da).
Meloen og Dropjes rottedagbok
Superratz

§ RatGirl §
Gammelrotte

Post by § RatGirl § »

Hun blir to år i februar, så er ganske gammel. Hun er ikke så aktiv lenger heller. Hvordan kan jeg aktivere henne da?

Melody
Alfatryne

Post by Melody »

Ha henne mer ute av buret, pakk inn mat i papp slik at hun må røre på seg for å få den i seg... Det er mye man kan gjøre, men når rottene er så gamle, er det naturlig at de blir roligere og det er ikke alltid overvekten er så skadelig som man tror heller...
Meloen og Dropjes rottedagbok
Superratz

Sjobeng
Klatrer på møblene

Post by Sjobeng »

hvis du har et høyt bur kan du plasserer maten i toppen/bunnen alt etter hvor hun pleier å være/sove så hun må bevege seg for å få tak i den.
Mvh Karoline
www.sjobeng.no

§ RatGirl §
Gammelrotte

Post by § RatGirl § »

Ha henne mer ute av buret, pakk inn mat i papp slik at hun må røre på seg for å få den i seg... Det er mye man kan gjøre, men når rottene er så gamle, er det naturlig at de blir roligere og det er ikke alltid overvekten er så skadelig som man tror heller...
Skal prøve så langt det er mulig å ha døren åpen mest mulig! Og så skal jeg se om jeg kan lage en liten hinderbane :) Med en belønning på slutten! Jeg visste ikke at det ikke er så uvanlig for eldre rotter å bli overvektig, men nå har jeg lært det! :)
hvis du har et høyt bur kan du plasserer maten i toppen/bunnen alt etter hvor hun pleier å være/sove så hun må bevege seg for å få tak i den.
Det er ikke veldig høyt, men høyt nok, og maten står allerede nederst og hun sover øverst, så ser ikke ut som det hjelper :wink:

Heidi
Gammelrotte

Post by Heidi »

Hvor mye veier hun da? Og hvor stor er magen i forhold til rotten? :)

§ RatGirl §
Gammelrotte

Post by § RatGirl § »

Hun veier så mye som ca 500 gr! :shock: Veide henne nå. Det er myyye det! Og magen er ganske stor :( Får bare prøve med å aktivisere henne.. men for å være helt ærlig så tror jeg ikke hun har så lenge igjen :cry: Man vet jo aldri helt sikkert da :) men har oppdaget en kul ved venstre ben, så skal til dyrlegen snart. Og jeg tror hun savner søsteren sin som døde i oktober. :cry: Blir fryktelig tomt på rommet når hun drar til de evige ostemarker..så nå prøver jeg å få lillesøstrene mine til å kjøpe rotter :wink: men så var det mamma da...

Locked