hva kan denne lyden være?

Sykdommer og parasitter

Moderator: Moderatorer

Niana
Alfatryne
Kjønn: Kvinne

Re: hva kan denne lyden være?

Post by Niana »

Da jeg trykket play på klippet, så trodde jeg først det var her hos meg lyden kom fra, for Swarley lager akkurat sånn lyder. Bare at han lager de både inne og utenfor buret, som regel ikke når han sover, men ofte når han vasker seg og rusler rundt.
Jeg var bekymret for det, så jeg har vært hos dyrlegen to ganger med han. Den første gangen hørte ikke dyrlegen noe, den andre gangen hørte hun helt andre lyder. Så han har gått på kur for det, hvor lydene ble borte akkurat da han gikk på kuren, men så kom de tilbake.
Så det kan jo være snakking, men jeg synes det er rart han han sluttet å "snakke" når han gikk på kur. Han er friskt og rask ellers.
Cecilie med Heike, Killi og Theon/Reek

R.I.P Guttene mine

Bjartur
Pinky

Post by Bjartur »

Den ene av mine rotter har sånne lyder og vi fikk beskjed at det var for at han hadde vann i lungene :/

wollf
Gammelrotte

Post by wollf »

Det er det lyden minner om. Men hører ikke noe på lungene

Niana
Alfatryne

Post by Niana »

wollf wrote:Det er det lyden minner om. Men hører ikke noe på lungene
Dyrlegen min hørte ikke noe på lungene til Swarley heller. Ulyden var i halsen mente hun

R.I.P Guttene mine

wollf
Gammelrotte

Post by wollf »

der stemmebåndet er?
han har ikke laget lyden nå i går eller i dag.
men tenkt å dra til vetrinær bare for å få bekreftet at det ikke er noen sykdom, selv om jeg er rimelig sikker på hva det er. thomas ringer meg i 4 tiden nå, han har fått sett på videoen så spennt å se hva han sier...

Niana
Alfatryne

Post by Niana »

wollf wrote:der stemmebåndet er?
Det sa hun ikke noe om, men rotter har ikke så lang hals, så det var vel i det området :P
Swarley har ikke laget den lyden de siste dagene heller, han har perioder hvor han lager lydene ofte, og perioder uten noe lyd.

R.I.P Guttene mine

wollf
Gammelrotte

Post by wollf »

kan være prating. kan du ikke få til å ta den opp og sende det til meg?
om han lager det innimellom så kan han jo bare ha hatt en stille periode da du ga han medisin også.

Niana
Alfatryne

Post by Niana »

wollf wrote:kan være prating. kan du ikke få til å ta den opp og sende det til meg?
om han lager det innimellom så kan han jo bare ha hatt en stille periode da du ga han medisin også.
Ja, det kan jeg prøve på. Men kan gå noen dager da :P
Ja, det kan hende.

R.I.P Guttene mine

wollf
Gammelrotte

Post by wollf »

hadde blitt kjempe glad i så fall

WillyWonka
Alfatryne

Post by WillyWonka »

Har thomas sett på videoen nå? Hva sa han?
Den som er lykkelig, kan ikke stå for tidlig opp <3
<3 Rubin, Beryll, Kløver, Master Splinter, Roger og Viggo <3

http://www.willywonkasrotter.com

JCB
Pinky

Post by JCB »

Hei! Jeg er ny her på forumet. så dette er min første post. Anyway, jeg har 2 gutter og tre jenter (bor i separate bur, selvfølgelig).
En av jentene mine (Blui) lager lignende lyder av og til. For meg høres det som som en form for hosting7nysing (kansje allergirelatert), da hun ofte sitter for seg selv når hun lager slike lyder. Rotten er frisk og aktiv vel å merke, så jeg synes det er rart at hun kommer med slike lyder. Meget spent på som kan være årsaken til dette.
Mario, Bruccini, Blui, Stellini & Småen

http://www.youtube.com/user/NorOfNorway

Janchrbr@gmail.com

wollf
Gammelrotte

Post by wollf »

ta gjerne opp lyden du også. har du vært til vet med henne?

JCB
Pinky

Post by JCB »

Jeg var til Vet med Blui for 3 uker siden, men de fant ingenting gale ved henne. Hun har noe "ulyd" i lungene, men ikke nok til å sette henne på antibiotika. En lett allergi mest sannsynlig. Hun blir nok frisk av seg selv, dessuten har hun kommet med slike lyder siden jeg fikk henne for et halv år siden. Hun har ikke blitt sykere på noen som helst måte. Hun er aktiv, leken og kosetet. Antibiotika bør helst brukes ved alvorlige symptomer, da de små opparbeider seg tolleranse mot stoffene, noe som igjen gjør at når man virkelig trenger det, så har de blitt resistente, dessverre. Så jeg kjørerer ikke småen på meds før jeg har skjellig mistanke om at noe er alvorlig galt. Elsker rottene mine, og er villig til å gjøre det meste for at de skal ha et godt liv :boing:

Janchrbr@gmail.com

wollf
Gammelrotte

Post by wollf »

:liker:
og velkommen til forumet vårt. glad for å se flere vestlendinger her også

JCB
Pinky

Post by JCB »

Tusen takk :cheerful:

Jeg har lest på dette forumet i snart ett år, og er klar for å dele mine synspunkter og meninger hva angår rotter. Jeg har hatt mus, ilder, hamster, kanin, hund, katt, marsvin mm.
Det var en kamerat som tipset meg om rotter ifjor, da han selv har rotter. Skjekket ut noen videoer på youtube, også bestemte meg raskt for at det kunne bli en kul hobby.
Har nå to gutter, verdens beste gutter må jeg si, begge er sinnsykt kosete og kontaktsøkende, med sine særegne personlgheter. Begge guttene er plain blue.
Jeg har også 3 jenter. De er jo all over the place all the time, men har begynt å roe seg ned etterhvert. Ingen tegn til agressivitet. Har faktisk ikke blitt bitt en eneste gang.
Favoritten er Bruccini. Hun er virkelig intelligtent. Lærer henne å gå i sirkel samt fetch, funker bra :) Hun er en Black berkshire.
Jeg prøver i disse dager å parre Mario (den mest lojale og kosetet gutten med Bruccini. Har flere kamerater som kunne tenke seg pet-rats etter å ha vært hos meg og truffet de små. Så det kan bli spennende :happy:

Janchrbr@gmail.com

Post Reply