Gnager fòret fra felles kjøpet ..

Lurer du på hva en rotte bør og ikke bør spise?

Moderator: Moderatorer

Alvrina
Alfatryne

Post by Alvrina »

jeg er ikke medlem i NTF i år , rett og slett fordi jeg ikke gidder og bruke penger på det i år ( har ikke råd ). Og jeg tror jegskal vente med og være medlem til jeg er 18 .
Last edited by Alvrina on 28 Feb 2005, 15:01, edited 1 time in total.

Charmed

Post by Charmed »

jeg fortsetter med å kjøpe Xtra vital fòret fordi jeg synes det er best for mine rotter og det er det jeg alene som bestemmer. noen som er uenig?? bare og rette meg hvis det jeg sier er feil ;)

Topolinis
Stjeler søppel

Post by Topolinis »

Roger&Ingrid wrote:Kan ikke få fullrost RM1-foret nok, anbefaler alle andre medlemmer å bytte over til det. Før kjøpte vi ZooVet i pakker på 750 gram til rundt 115,-; rottene spiste cirka 50 % av innholdet og vi endte opp med å kaste resten. Kjøpte en 12,5-kilos sekk RM1 til 225,- (hvis ikke jeg husker fryktelig feil); det gir en kilospris på 18,-!! :shock: Ikke bare er det mye billigere, men:
- rottene kan ikke velge bort deler av foret, da alle bitene er likedan.
- rottene får i seg alt de trenger av næringsstoffer.
- rottene ELSKER foret; smaker tydeligvis fortreffelig og bitene er akkurat passe store til at de kan flyttes raskt og effektivt over i sovehuset.

Nei, kjøp heller foret i nettbutikken, så vet dere at foret er produsert med tanke på rottenes beste og ikke kun ut i fra lønnsomhet.
:D

Den signerer jeg ;) Kunne ikke vært mer enig!
Mvh Ida S. Eggen

Heidi
Gammelrotte

Post by Heidi »

Charmed wrote:jeg fortsetter med å kjøpe Xtra vital fòret fordi jeg synes det er best for mine rotter og det er det jeg alene som bestemmer.
Selvfølgelig er det du som bestemmer, vi bestemmer vel alle over våre egne dyr? Og hvis du synes det foret er bra så har du vel en grunn til å synes det. Og hvis du har en grunn så er det bare å dele med oss som ikke kjenner foret!

Jeg lærte for eksempel noe nytt om felleskjøpetforet i denne tråden, jeg visste ikke at det ikke inneholdt animalsk protein, og jeg visste ikke at det inneholdt masse solsikke og alfalfa. Egentlig visste jeg vel ingenting om felleskjøpetforet, jeg har aldri vurdert å kjøpe det. Men nå når jeg vet det jeg vet, så vurderer jeg at det ikke er et godt nok for for mine rotter.

Jeg er også så fornøyd med RM1 (og RM3) at det skal mye til før jeg bytter til noe annet.

Alvrina
Alfatryne

Post by Alvrina »

rottene mine kan i alle fall spise opp det de har nå , tror ikke jeg skal bruke fk-fòret fast, fk er et stykke unna horten og jeg gidder ikke å ta bussen bare for og kjøpe mat til rottene mine :roll:

Locked