rottemat!

Lurer du på hva en rotte bør og ikke bør spise?

Moderator: Moderatorer

Locked
Elsol
Bygger bol

rottemat!

Post by Elsol »

Har kjøpt tre forskjellig rottefor og lurer på om dere har noe å si på de forskjellige....

Kjøpte fullkost (det opptimale for til hamstere,ørkenrotter og mus) hos dyrlegen.Ble anbefalt..Men ser at de ikke rører de grønne pelletsene og det er de det er mest av...Så rimelig stort svinn.Kostet 80 kr..750g.

Kjøpte så Vitakraft: vita special hos en dyrebutikk,alle pelletsene har samme form og blir spist.Kostet 74 kr for 600 g..

Kjøpte i dag Life Care på en annen dyrebutikk.Virket som det foret var meget populært hos alle rottene..Kostet 42 for 600g...

Har også kjøpt kattemelk og grøt til de tynne småe beibi rottene..Noe annet jeg bør gi de i tillegg til rotteforet og grøten?kan kattemelken varmes og lage grøt av?

Blir kjempetakknemelig for svar :D
Mvh
Elin:o)

Maria
Klatrer på møblene

Post by Maria »

Da jeg skulle fete opp 40grams-Irmelin blandet jeg babyhavregrøtpulver med kattemelk og tunfisk fra boks, det var uhyre populært!
Maria H.

Elsol
Bygger bol

Post by Elsol »

Er lille My (40g i går..) jeg bekymrer meg over..Har lagd grøt i alle varianter,men hun vill ikke ha noe særlig,bare smaker litt å springer videre..Er mer intressert i å springe på kjøkkenbordet og klatre på buret..Har også lagt merke til at når hun er inni buret og spiser så er de to andre der å prøver å ta maten i fra henne selv om mat skåla er full rett ved siden av..Virke som om hun gjømmer seg litt unna for å spise..
Men hun er kvikk å rask og ikke redd noe..Men tynn i pelsen og liten....Uff..
Mvh

Sjobeng
Klatrer på møblene

Post by Sjobeng »

grunnen til hun er tynn i pelsen er kanskje fordi hun ennå har babypels eller holder på å skifte pels?

det virker jo som hun får i seg noe mat hvertfall, prøv å stapp i henne masse "godbiter" (i form av mat) mens du holder på med henne så du vet at hun får det i seg. en liten dråpe honning i grøten har alltid hjulpet her for de som ikke er overbegeistrert for den (til å begynne med).
Mvh Karoline
www.sjobeng.no

Elsol
Bygger bol

Post by Elsol »

Stapper så godt jeg kan når hun er ute..Men hun har ikke tid til å spise virker det som..Skal prøve med honning..
Hun er minst i str og har minst pels av de tre søstrene..
Mvh

Locked